de eerste dagen in kenia - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu de eerste dagen in kenia - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

de eerste dagen in kenia

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

31 Oktober 2014 | Nederland, Eindhoven

dinsdag :
Josphat word vandaag geopereerd, dat goede nieuws kregen we gisteren. Het is heerlijk om in kenia te zijn, het is vanaf 19 uur erg donker,ton zijn huis is afgesloten met een hek ,heel even voelde ik me opgesloten, maar ik heb vrij vlug mijn weg gevonden en ga nu iedere ochtend een heel uur joggen van 7 -8. Het is fijne om dan iedereen te zien vertrekken naar school en werk. Matatu en motorbike rijden voorbij , en ook tuctuc ,fietsers en voetgangers. Het motiveerd iedereen roept jambo, hallo

Joris hebben we inmiddels al een aantal keren ontmoet, en samen uitgezocht wat we allemaal mee gebracht hebben en hoe we het beste alles kunnen geven aan wie het nodig heeft, Joris regelt veel voor de familie hij word regelmatig gebelt door josphat vrouw en Samuel

Ton heeft een tuinman in dienst, een kok en een vrouw voor huishoudelijke hulp hiermee geeft hij 3 personen een baan. We gaan heel goed met ze om en ik mag meehelpen dat is fijn samen boodschappen bedenken, samen afwassen,en praten over hun leven hoe mooi is dat .

Vandaag horen we wanneer we naar het huisje gaan en oma gaan ontmoeten dan kijken of we het vervoer kunnen regelen

Woensdag :
De operatie van Josphat is gisteren mislukt , tijdens de operatie kwamen ze erachter dat hij niet genoeg bloed had in zijn lichaam. Een bloedtransfusie tijdens de operatie kunnen ze in kenia niet. Josphat moet nu herstellen en hoe hij aan meer bloed komt dat vraag ik nog even na bij joris. Als hij meer hersteld is proberen ze het nog een keer, of hij na de operatie zal kunnen lopen is niet zeker maar ze hopen het.
Joris is inmiddels overgehuist naar zijn nieuwe kamer vlakbij Ton , met de container hebben we heel veel gereedschap gestuurd voor hem waar hij heel bij mee is. Grappig dat hij dan vandaag plotseling bij Ton was om even wat gereedschap te pakken om zijn bed in elkaar te zetten. Samen met marcel nog door de kist gekeken en marcel heeft veel uitgelegd, als alles goed is gaan we straks zijn nieuwe kamer zien
Hasan was er vandaag ook hij kent Joris en heeft ons afgelopen keer naar Mazeras gebracht, het dorp waar oma en de jongens wonen. Met Hasan gesproken over de vervelende situatie waarin Joris nu verkeerd, geen werk, een kamer die betaald moet worden Josphat ziek en Samuel geen school. Hasan vertelde you need some luck in life. En wij zijn Joris zijn grote geluk in het leven. Joris is daar ook heel dankbaar voor. Ze proberen elkaar van advies te voorzien het was fijn om met Hasan hierover te spreken

Naast Ton zijn huis staat een leemen huisje met een mama en kinderen, ze spreken geen engels. Ik kwamen langs met joggen En zo leuk als ze naar me zwaaien ik heb er een aantal tennisballen achtergelaten en ga samen met Joris nog een keer een praatje maken.
Nu even de spullen sorteren om zondag mee te nemen. We rijden nl 1x met de auto heen en komen op eigen vervoer terug. En de week erna doen we alles op eigen vervoer. Kan niet wachten om ze te zien.