een schoolbezoek - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu een schoolbezoek - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

een schoolbezoek

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

09 November 2014 | Nederland, Eindhoven

donderdag 31 okt reden we naar Msambweni en direct zagen Marcel en ik op loopafstand van Ton zijn huis onze school waar Marcel en ik gewerkt hebben in 2010

Vandaag hebben we dan ook meteen een bezoek gebracht aan deze school. We namen tennisballen, pennen en ballonnen mee. Alle herineringen kwamen boven. De lokalen waarin we werkte, de kapotte regenpijp en alle kinderen die ons omringden.

Al snel zagen we een leerkracht en melde we ons bij de head teacher die dankbaar onze spullen aannam. We kregen veel nieuwe informatie over de school. Een heel blok is dit jaar bijgebouwd en gesponsord door zweden. Verder gaat deze primary school een secundairy afdeling erbij bouwen. Dit word betaald door de gouverment of Kenya.
De waterput die 4 jaar geleden nog met de hand gepompt moest worden is nu werkzaam met een klein kraantje.

We kregen een hele rondleiding en mochten blijven zo lang als we wilde. Overal komen waar we wilde en fotograferen was geen probleem heel gastvrij.
Eerst waren de kinderen nog nieuwsgierig en lacherig, maar vrij snel wilde ze ons aanraken en handjes geven. Hier voel je zelf een keer dat je anders bent dan hun. Wat een heerlijk gevoel was dat om daar te zijn. Een leerkracht herkende ons zelf nog, en iedereen kent Dutch dental care. Helaas is de dental care na 4 jaar niet terug geweest naar deze school, begrijpelijk omdat er op heel veel scholen nog heel veel werk te doen is

Aanstaande week is er nationaal staatsexamen maar op vrijdag ben ik zeer welkom on weer aanwezig te zijn en mee te helpen. De school heeft in 2013 de prijs gekregen als beste school met het meeste percentage geslaagde.