zaterdag 1 november - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu zaterdag 1 november - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

zaterdag 1 november

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

09 November 2014 | Nederland, Eindhoven

Het heeft vanacht flink geregend in kenia en we moesten flink poetsen veel was ondergelopen. Helaas geen shimba hills vandaag.
Samen met Joris een drankje gedaan en gesproken over de toekomst van Samuel. Gesproken over de opleiding van ITer. Dit wil Samuel graag doen. Eerst is er een basis opleiding die afgesloten wordt met een certificaat, en hierna volgt er een 2 jarige studie met diploma. De basisopleiding kan gevolgd worden in
Mazeras en de vervolg opleiding in Ukunda. Joris heeft hier al veel over nagedacht en Samuel kan verblijven op de kamer van Joris in Ukunda.

Hierna zijn we met de tuctuc naar een snake park gegaan. Na een beetje giebelen was ik overtuigd dat de slangen echt niets deden en heb ik ze vast gehouden. Het is fijn dat we Joris bij ons hebben zo komen we op plaatsen waar de gewone toerist niet komt. Het is ook leuk om samen te reizen zoals de locals doen. Opgepropt in een matatu veel lachen en alleen maar locals om ons heen , we zagen nog een tuinman van het hotel, heel erg leuk. Verder vond Joris dat we geslaagd waren als een local keniaan met het afwimpelen van kooplui , zonder zijn hulp.
Na een heerlijk douche pakken we zometeen de motorbike en gaat hij weer koken voor ons. Morgen eindelijk naar oma en de jongens. We vertrekken om 6 uur in de ochtend. Ton zijn auto staat al vol met onze spullen en ik ben Ton zeer dankbaar wat hij allemaal voor ons doet,