14 januari 2015 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu 14 januari 2015 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

14 januari 2015

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

14 Januari 2015 | Nederland, Eindhoven

Wat ontzettend mooi om te zien dat onze Keniaanse familie weer wat veranderingen in het leven doormaken.
Joris is afgelopen maandag gestart met zijn cursus voor heftruck chauffeur. 4 maanden lang heeft hij zonder werk gezeten en die dagen zonder invulling braken hem wel op, Joris was toe aan een nieuwe uitdaging. De school waar hij zich ingeschreven had 4 maanden geleden liet niets meer van zich horen, Joris had herhaaldelijk gemaild om te vragen wanneer de volgende opleiding zou starten. hierop kreeg hij geen antwoord, Uiteindelijk is hij op internet verder gaan zoeken naar een andere school en die had hij gevonden. Hij was afgelopen week erheen gereisd om kennis te maken en zich in te schrijven. Het goede nieuws dat hij meteen de week erop kon starten maakte hem dolgelukkig. Joris maakte het niet uit wanneer we het hem mogelijk zouden maken om te starten, die keuze liet hij ons maken omdat de opleiding door ons betaald zou worden. We wilde hem deze kans snel geven hij had al zo lang gewacht en Joris greep de mogelijkheid met beide handen aan en startte direct.. Joris houd ons goed op de hoogte en stuurt ons enthousiaste foto's waarop hij zeer trots op de heftruck zit

Joris wil ook graag dat iedereen in de familie goed bezig is en bezig blijft, zo heeft hij alle papieren van Samuel en peter in orde gemaakt zodat ook zij kunnen solliciteren voor een baan. Joris had een baan gevonden en Peter ging op gesprek , Peter was zeer gelukkig toen hij het salaris hoorde, maar verder was het nog een beetje onduidelijk, wat verkopen op de markt en iedere keer in een ander dorpje of stad of zoiets smile-emoticon. De volgende dag mocht peter al beginnen en Joris had al voor de kleding gezorgd die nodig was. Aan het eind van de dag bracht Peter verslag uit aan Joris . Peter was beloofd een salaris van 36 euro per week, Peter ging die dag naar huis met 40 cent ... een leerzame dag, Peter moet in inderdaad spullen verkopen en hij werkt op provisie basis, van wat hij verkoopt mag hij een klein gedeelte houden. Voor ons een normale informatie van een baan, zulke banen heb je hier in Nederland ook, voor Peter iets nieuws. Peter heeft toch besloten zolang hij geen andere baan heeft hij deze baan wil doen om bezig te blijven. hij vind het al heel fijn dat hij een baan heeft en hij kan hier veel van leren.

hieronder wat foto's van Joris op de heftruck en Peter in zijn nette werkkleding. dit geluk maakt ons ook gelukkig