de voorbereiding voor een grote reis - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu de voorbereiding voor een grote reis - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

de voorbereiding voor een grote reis

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

01 Mei 2015 | Nederland, Eindhoven

Na onze reis afgelopen oktober 2014 ontstond het plan om Joris nu eindelijk naar |Nederland te halen om zijn Nederlandse familie te ontmoeten. In Kenia zelf zijn we er mee bezig geweest dat het heel erg lastig is om met ons hele gezin naar Kenia af te reizen , daar te verblijven en op de lokale manier naar Mazeras te gaan om het huis te zien . Dit is allereerst ontzettend kostbaar en wie doen we er een plezier mee en wat willen we ermee bereiken, dingen die we ons afvroegen en overwogen, uiteindelijk hebben we de beslissing genomen om Joris naar Nederland te halen, Hier iedereen te ontmoeten, onze kinderen, ouders , broers zussen, familie, vrienden en sponsoren. Op deze manier kunnen we blijven investeren in onze Keniaanse familie.

Het was een heel gepuzzel om alles uit te zoeken , een visum regelen, garant staan, een verzekering regelen, een werkgeversverklaring, loonstrookjes, alles moesten we overleggen en aangetekend naar Joris opsturen, hiermee moest hij naar de Nederlandse ambassade in Nairobi reizen. Dit reizen deed hij met de nachtbus, de reis duurt nl ruim 12 uur. De 1e keer is werd hij zeer vriendelijk geholpen en alle papieren waren afgegeven, een week later mocht hij terug komen om het visum op te halen, althans zo dachten we, we dachten dat we de goedkeuring nl al hadden bij het inleveren , hier werd Joris nl flink ondervraagd.
Helaas een week later een flinke teleurstelling het visum was afgewezen , we hadden er nog een duidelijke invitatiion letter bij moeten doen en een uitgebreid verslag hoe we Joris hebben leren kennen en wat onze band is met hem,. Zeer uitgebreid heb ik alles opgeschreven en via de email naar Joris gestuurd, ook een duidelijke en soort van officiele invitation letter had ik gemaakt.
Joris hierna verteld dat hij weer zo snel mogelijk naar Narobie moest afreizen om opnieuw een visum aan te vragen, In Nederland had ik inmiddels ook al vele telefoontjes gepleegd met de immigratie dienst en alles proberen uit te zoeken, een bezwaar aan tekenen kost 3 maanden, die hadden we niet, opnieuw een visum aanvragen zou sneller zijn, wel opnieuw 60 euro betalen en Joris moest opnieuw reizen.

Joris ging weer opnieuw op weg en de 2e keer werd hij niet zo netjes behandeld deze persoon was zeer onvriendelijk maar Joris had zich voorgenomen om zo open mogelijk op alle vragen te antwoorden en zoveel mogelijk te vertellen, over ons en de band die we met hem hebben en hoe die ontstaan is, ook mijn brief zat bij de nieuwe papieren en die kwam goed overeen met wat hij vertelde , toch vonden ze nog een probleem, de loonstrookjes waren intussen wat verouderd we waren nl alweer 2 maanden bezig, en nu wilde ze de meest recente loonstrookjes hebben, het werd ons bijna onmogelijk gemaakt, want Joris moet deze de volgende dag inleveren, hij moest nu overnachten in Nairobi, de ambassade is nl maar 2 uurtjes open. vele berichtjes naar ons gestuurd en wij gingen aan de slag, Marcel was een dag vrij maar moest naar het werk inloggen om hier de laatst recente loonstrook op te halen, gestuurd naar mijn email en ik ging op het werk aan de slag om mijn loonstrookjes in te scannen , en te kunnen mailen naar Joris, Joris ging in Kenia weer aan de slag en ging naar een internet om de loonstrookjes te printen voor de volgende dag, wat een gedoe, dit was de vorige keer helemaal niet nodig, maar goed.

De papieren werden de volgende dag ingeleverd en we moesten een week duimen dat het goed gekeurd werd, Hier in Nederland bleef ik de immigratie dienst bellen en had ik goed contact met een medewerkster die me vriendelijk hielp en me bleef steunen in alle ontwikkelingen. Ze vertelde in een situatie als wat wij met ons gezin doen voor het gezin in Kenia moet dit gewoon goed gekeurd worden, en gelukkig jawel een week later ging Joris weer naar Nairobi en hij kreeg zijn visum, dolgelukkig was hij ... hij kon het niet geloven, een visum, een paspoort, een koffer een ticket, een datum, hij zou naar Nederland komen, Joris was dolgelukkig