3 weken vakantie in Nederland 4-5 juni - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu 3 weken vakantie in Nederland 4-5 juni - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

3 weken vakantie in Nederland 4-5 juni

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

04 Juni 2015 | Nederland, Eindhoven

4 juni zou Joris aankomen. Joris zou 1x moeten overstappen in Nairobi. Ton die nog in Kenia was heeft hem naar het vliegveld gebracht en alles uitgelegd over de gates en inchecken, Ik ging Joris ophalen samen met Kim en het wachten duurde erg lang, uiteindelijk bleek dat hij mee moest naar de douane voor een extra check. Bij de douane was het erg druk en moest hij een poosje wachten voordat hij geholpen werd, uiteindelijk toen ze hem hielpen, had hij gelukkig alle papieren en de brief die ik geschreven had bij de hand dus mocht hij snel weer doorlopen. Joris vond het bij de douane wel zeer interessant, de douane was heel vriendelijk en ze gaven Joris complimenten dat hij zo goed en netjes engels kon spreken.
De weg naar Eindhoven kon beginnen, Joris vertelde onderweg dat hij het vliegen heel erg leuk had gevonden, hi had een plekje bij het raam en keek zijn ogen uit om de wolken te zien, ook vertelde hij ik heb nog nooit zoveel gegeten iedere keer kreeg ik eten en drinken in het vliegtuig, een schermpje voor me in de stoel waar ik alle films op kon zien, dit was al een hele vakantie.
Onderweg vroeg hij ook wat er groeide langs de snel weg, mais ?? nee hier groeit geen mais langs de snelweg, ook de wegen waren ontzettend glad en strak, mooie borden waar de plaatsen op aangegeven staan. Koeien in de wei en hij nam een mooie temperatuur mee naar Nederland. Onderweg kwamen we nog in de file , maar dat was niet zo heel erg , we hadden elkaar zoveel te vertellen dat de tijd zo voorbij vloog.

aangekomen bij ons huis keek Joris zijn ogen uit, alles was herkenbaar, zoveel mooie foto's die we hebben hangen van Kenia en alle mooie souvenirs die we hebben gekregen van hem hebben een speciaal plekje overal in huis,
De douche werd zeer dankbaar in gebruik genomen, en ik wilde al naar boven gaan om de hele cabine na het douchen schoon te maken toen ik Joris op de trap tegen kwam en hij me vroeg , hoe moet ik de douche schoonmaken na het douchen, ik had hem dit uitgelegd en hij vond het geen probleem om dit te doen, Joris paste zich heel snel aan.
WE genoten met ons gezin van een heerlijke maaltijd en Joris kreeg de verdere rondleiding in huis , op zijn kamer lagen 2 mooie boeken met alles over Nederland , alle plaatsen en alle bijzondere gewoontes en gebruiken, hier kan Joris heel veel leren over onze leefstijl
In de tuin nog onze groenten en kruiden plantjes bewonderd en Joris gaat onss helepn om de tomaten planten flink te verstevigen zodat de takken niet breken,
In de schuur heeft Joris zijn fiets bewonderd die hij de komende 3 weken mag gebruiken, en samen met Marcel heeft hij zijn achterlicht gemaakt. Moe en voldaan hebben we hem uiteindelijk naar zijn bed gestuurd om bij te komen en te relaxen van de afgelopen 2 reis dagen

5 juni
na een heerlijke nachtrust zijn Ron en Ingrid komen lunchen . Ron is sportinstructeur en samen met Ingrid en mij hebben we afgelopen jaar een workout georganiseerd om zo wat hulp te kunnen bieden voor het huis van Joris , ons doel was om het dak op het huis van Joris te realiseren. Heel veel werk hebben we er met ons drie ingestoken om hier een mooie workout neer te zetten en het dak is er afgelopen jaar dan ook op het huis in Kenia gekomen

Vanmorgen eerst nog met Joris naar de winkel gefietst, het is even wat anders dan fietsen in Kenia daar kun je van links naar rechts en overal fietsen , hier in Nederland moet je echt wel rechts blijven fietsen Ook rijden de fietsen en de auto's aan de andere kant van de weg dus dat was zo ie zo al flink wennen,. . Joris genoot ontzettend van het uitzicht onderweg, hij kijkt zijn ogen uit , veel gelachen onderweg en in de winkels vond hij het erg leuk om de boodschappen te doen , de prijzen zijn erg gigantisch zo betaal je in Kenia 20 cent voor een mango , hier 1.50.

Marcel ging zijn haren scheren wat ook weer heel erg interessant was om te zien, en hierna zijn Joris en Marcel naar Marcel zijn moeder gegaan, Deze straalde helemaal toen ze Joris zag en Joris stroomde over van de complimenten hoe creatief Marcel zijn moeder is. Ze kan alles maken, hele mooie poppen , en ze verzameld ook vanalles , ook staat er een mooie piano waar ze goed op kan spelen, Het was een kort kennismaking bezoek even snel tussendoor, maar we gaan snel terug en dan kan Joris laten zoen wat hij op de piano kan spelen

De lunch met Ron en Ingrid was erg lekker, ik had een heerlijke thaise flespompoensoep gemaakt met Turks brood en tappenade ,en we kregen een aanbod om morgen een bootcamp te volgen, maar na overleg maken we hiervan geen gebruik , afgelopen dagen zijn al zo vol en as weekend is ook druk gepland dat we een beetje tijd voor onszelf wel belangrijk vinden, Het was heel gezellig met Ron en Ingrid en Ron heeft dezelfde humor als Joris dus ze zaten samen ons voor de gek te houden we hebben heel veel gelachen

In de middag is Joris richting Wendy huis gegaan. het is erg warm 31 graden en Joris ligt lekker bij Wendy en Suus in een zwembad samen met Kim en Auke. Ik had hem weggebracht en ga zometeen pasta met gerookte kip maken en in de avond gaan we op de fiets naar Astrid en Marc waar ook mijn ouders komen . Zo hebben we meteen weer wat mensen bij elkaar die Joris kunnen ontmoeten. Op de fiets werd toch met de auto aangezien het weer hier in Nederland flink kan omslaan en ze regen voorspeld hebben. Bij Wendy en Suus heeft Joris het ontzettend leuk gehad en hij vond Snorow heel erg interessant, Snorow is de naakt cavia van Wendy en hij vond het net een ballon gevuld met water toen hij Snorow vast hield,

Wat is het mooi om te zien hoe de mensen glunderen als ze Joris ontmoeten, mijn ouders super trots en blij, stralend op de foto, zoveel willen zeggen en ook proberen te zeggen, zo leuk . Voor Joris leuk om te zien hoe dol wij op huisdieren zijn, zo hebben wij 2 katten en mijn zus 2 honden, die wel erg wild zijn en waar Joris samen met mijn vader goed mee heeft gespeeld. Het samenzijn met mijn ouders , zus en zwager was heel gezellig en we hebben buiten genoten van de koffie

Het weer kan zo omslaan in Nederland , het was heel erg arm vandaag wel 31 graden zelfs Joris was aan het zweten en in de avond regen met onweersbuien, dus toch goed gekozen om met de auto naar mijn zus te rijden, en inderdaad op de terugweg begon het flink te regenen. Joris genoot om de nieuwe techniek te zien die Marc gebruikt bij zijn films, met een speciaal brilletje op zat hij een 3D film te kijken en hij zat helemaal in de film,