11,12,juni snowboarden - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu 11,12,juni snowboarden - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

11,12,juni snowboarden

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

11 Juni 2015 | Nederland, Eindhoven

donderdag 11 juni
Vandaag wilde ik veel in mijn huis doen, alle bedden afhalen, boodschappen doen en poetsen, Helaas is ook nodig

Joris wilde heel graag mee boodschappen doen, maar hij sliep nog dus heb ik hem lekker laten slapen .. Hierna ben ik met de was begonnen en Joris heeft samen met Marcel en Sheila buiten gezeten en genoten van het mooie weer,
Rond half 12 zijn ze vertrokken naar het E3 om lekker te zwemmen en ik heb het huis flink opgeruimd

Voor het avondeten had ik gehaktballen gemaakt met boontjes en aardappelen, Toen we in Amsterdam aan het lunchen waren vond Joris de gehaktbal erg lekker ook Kim had die toen genomen en ik vertelde dat ik die ook kon maken,
Morgen gaan we op zoek naar de biologische slagerij in de kruisstraat , waar we een kip gaan kopen, Joris proeft namelijk dat onze kippen heel snel en met heel veel hormonen worden groot gemaakt om dan op te eten, dus hopelijk kunnen we bij de biologische slager een goede kip vinden waarbij Joris dat niet zozeer proeft
Joris gaat ons morgen avond leren hoe hij een kip bereid in Kenia

Vanavond na het eten zijn we nog naar snowcentum montana gegaan om Joris wat sneeuw te laten zien. Joris wil heel graag sneeuw zien. Met 30 graden buiten gaan wij snowboarden binnen.
Kim , Sheila Joris en ik gingen snowboarden. Alleen Sheila is een ervaren snowboardster en zij gaat het ons leren, Het was gelukkig heel erg rustig en we waren de enigste op de baan. Het werd met vallen en opstaan, we hebben heel veel gelachen, maar we zijn ook heel erg hard gevallen, zeker Joris heeft ons flink laten schrikken.

Op een gegeven moment ging hij zo hard naar beneden en lande hij heel erg hard in de netten dat we dachten dat hij vanalles gebroken zou hebben, gelukkig kon hij nog lachen, maar later die avond bleek hij wel een flinke hoofdpijn te hebben en ook was het er voor Joris ontzettend koud. ook ik ging in het begin heel erg hard naar beneden omdat ik de techniek nog niet goed beheerste en ging flink onderuit , Joris riep lachend je krijgt vanavond wel een paracetamolletje

In Kenia doen ze heel veel op hun tenen , het lijkt soms wel alsof de Kenianen vliegen als ze lopen, hierdoor was het voor Joris heel erg lastig om te gaan snowboarden op zijn hakken, Joris kon beter zijn balans houden door hoe stom het ook klinkt achteruit te snowboarden en zo het gewicht naar zijn tenen te verplaatsen. Uiteindelijk zijn we bijna 3 uur gaan snowboarden , Joris kreeg het heel erg koud en had een beetje hoofdpijn van de val, maar ook alle indrukken , de sneeuw het was allemaal zo mooi om hem dit mee te geven als herinnering, ondanks de 30 graden even lekker opwarmen met warme chocomel,
Het was ook mooi om Joris in zijn skipak te zien en met een helm op, hij zei ik ga naar de maan, :-) , maar hij deed ons meer denken aan de film met de Jamaicanen die gaan bobsleeën met de Olympische spelen, .

vrijdag 12 juni
Vandaag samen met Joris naar de kruisstraat gegaan met de auto om hier kip te halen. Ik wilde hem na de activiteit van gisten niet weer vermoeien met fietsen, even een time out
We gingen naar de biologische slagerij die we maar 1 hebben in Eindhoven

Er word in Nederland wel steeds meer opgelet dat we geen plofkippen meer hebben , en dat we steeds meer kippen krijgen die scharrelen.
In de avond zouden Joris en ik koken en Joris zou voor de kip zorgen en ik zou de aardappelen en de groenten doen.
We zouden een combinatie maken van aardappelen/ rijst en gebakken kip en gekookte kip.
Joris is heel handig om de kip van vlees en bot te ontdoen, ,maar ik merk wel dat onze messen niet zo scherp zijn als die van hun, wat zijn de afrikanen handig in dit soort dingen .

Na het eten zijn Joris en ik nog even naar mijn ouders gegaan om hun huis en Jimmy te zien. Mijn ouders waren heel trots en lieten alle kamers zien met heel veel uitleg erbij , ook alle foto’s aan de muur kregen een goede uitleg ,
Joris was heel verbaasd over de mooie zijtuin die mijn ouders aan hun huis hebben en de mooie vijver met zijn vissen erin die als huisdier zijn.

Joris mocht de vissen eten geven, de schuur werd bekeken met de race fietsen erin en zelfs een potje dart werd gespeeld met opa. Mijn vader had nog leuke cadeautjes voor Joris en begon met een mooi zakmes en zaklamp, hoe langer we bleven hoe meer ideeën hij kreeg wat hij nog allemaal had voor Joris, een verrekijker en zelfs een fototoestel voor een rolletje kwam tevoorschijn , ook vond mijn vader het heel erg leuk om samen met Joris op de foto te gaan in de zijtuin bij de moeras vijver met de plastic reiger wat een plezier hadden ze met Joris en wat een geluk in hun leven dat ze Joris mochten ontmoeten,

Ik voelde dat ik mijn ouders hiermee erg gelukkig maakte . Hierna gingen we door naar Wendy waar ons een gezellig tuinfeest stond te wachten. Marcel was gelukkig al weer vroeg thuis van een bezoekje aan IJmuiden samen met zijn moeder. Bij Wendy stond de vuurkorf al gezellig te branden en Joris en Suus hielden deze samen met Marcel goed brandend, lekkere frikandellen erbij en gezelligheid is zo gemaakt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Eindhoven

marcel en bianca

2012 from Hassan God created black and white people not to be different but beautifull like a garden with different beautifull flowers .... Thanks Hassan for these beautifull words

Actief sinds 18 Mei 2012
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 95365

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2012 - 21 Oktober 2012

another dream

14 Oktober 2010 - 31 Oktober 2010

dream come true

Landen bezocht: