vele dingen houden je bezig - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu vele dingen houden je bezig - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

vele dingen houden je bezig

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

26 September 2015 | Nederland, Eindhoven

Het is alweer eventjes geleden dat ik iets op de website geschreven heb, Vele dingen hebben me bezig gehouden en ook de onrust in de wereld gaf ook onrust aan mij
Nog steeds duurt de onrust voort en voor mijn gevoel wordt het nog onrustiger , toch wil ik een update plaatsen van ons gezin in Kenia, er is niet zoveel nieuws te melden , mar hopelijk volgt er na een lange periode van geen baan hebben er ooit uiteindelijk het bericht dat Joris wel een baan heeft

Inderdaad Joris is nu alweer bijna een jaar zijn baan en inkomen kwijt, Dit heeft een grote inslag op zijn gemoedstoestand , het is alweer eventjes geleden dat ik hem positief heb gezien, of hem heb zien lachen en lekker in zijn vel vind zitten. Joris is flink aan het solliciteren geslagen, heeft een hele goede cv gemaakt en goede foto's erbij gezet , hij heeft wel 25 emails verzonden en geen enkele replay gehad, vele dagen heeft hij buiten gelopen, bedrijven en mensen aangesproken , maar ook hier geen resultaat.

Joris was bezig om zich in te schrijven om ook buiten Kenia te gaan werken , niets maakt hem meer uit , als hij maar een baan vind.
hij was bezig om een sollicitatie naar Emirates te doen, deze kan hij nog niet genoeg voltooien , omdat de open dagen niet in Kenia zijn en hij dus naar een ander land zou moeten vliegen om te solliciteren, geen optie dus

As maandag gaat hij werken in een hotel in Kenia, onbetaald en hem is beloofd om vanaf 1 november betaald te gaan krijgen, Joris gaat werken, maar geloofd niet in de betaling, hij is wel weer even bezig en hopelijk zit er toch een baan voor hem in, het is in ieder geval beter om bezig te zijn,

Samuel heeft zijn computer cursus met succes afgerond, en gaat as maandag naar een ander hotel om hier ervaring op te doen. Via Joris heeft Samuel een training gekregen en gaat 6 maanden in training in een hotel, training krijgt hij in verschillende onderdelen, en is 6 maanden onbetaald hierna kan Samuel proberen om te solliciteren naar een baan in een hotel. We gaan van hieruit ook nog stimuleren dat Samuel zijn specialisatie in Exell nog gaat doen, omdat hij dit erg leuk vind en wij hopen dat hij hiermee een baan in de computer wereld zou kunnen krijgen.

Peter doet het ontzettend goed en zit nog tot december in Kisumu. Peter heeft een goede baan als groepsleider en organisator in de verkoop. Via Joris heeft hij deze kans gekregen , in het begin was het even wennen, maar nu vind Peter het ontzettend fijn. Hij al wel bijna een jaar van huis dat is iets minder en hij mist zijn family, maar zoals Peter zegt , ze kunnen beter mij missen dan dat ze geld missen. Peter heeft veel contact met Simon die nu nog bij oma in Mazeras woont en hij ondersteunt hun in hun dagelijkse benodigdheden.

Janet is met een nieuwe baan begonnen als leerkracht en Emanuel zit nog op school
In Kenia zijn de leerkrachten al een maand aan het staken voor meer salaris en de scholieren hebben al een maand geen les meer gehad. Simon de jongste zit in een eindexamen jaar en kan hierdoor geen examen doen.

de winkel in Kenia die Joris wilde beginnen is nog erg onzeker, de spullen die Aisha besteld had in Dubai , zijn nog steeds niet geleverd. Huur voor het pand betaald Joris gelukkig nog niet omdat de verhuurder beloofd had om wat op te knappen aan het pand en dat nog niet gedaan is, allemaal lessen in het leven waar iets uit te leren valt.

Vandaag heb ik wel een bedrag overgemaakt naar Joris om de toilet verder af te maken in het huisje in Mazeras
Joris gaat zelf toezicht houden op de bouw, de afgelopen keer had hij wel het gevoel dat als hij dat niet doet de werknemers misbruik maken van de tijd die er nodig is om te werken en niet alles eerlijk vertellen.
Ik vind het zo ie zo een prima plan om deze toezicht te hebben, om alles eerlijk te weten hoe het geld uit gegeven wordt, ook hier heeft Joris weer veel geleerd , gelukkig ging het alleen maar over afgelopen keer ,

Voor Oma is het fijn dat Joris nu wat vaker naar Mazeras komt, ze mist de jongens heel erg en ze zijn alles wat ze nog heeft.
Oma heeft flinke tandpijn sinds gisteren, ik hoop vandaag te horen hoe het met oma gaat en of ze wat gedaan hebben aan de tandpijn