9 jan 2016 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu 9 jan 2016 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

9 jan 2016

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

09 Januari 2016 | Nederland, Eindhoven

Vandaag was een vruchtbare dag.

Ik ging vanmorgen samen met Joris op pad om vele voorbereidingen te doen. We reden met de tuc tuc alle kanten van Ukunda op. Eerst gingen we vele finaciele dingen regelen en hierna gingen we op pad voor de shop werkvergunning. We kwamen onderweg langs de shop waar Joris een kast had bestel. Het was heel leuk om samen met hem de kleur uit te zoeken, en ook wilde Joris we eigenlijk 2 bestellen, maar ik vond dat daar de ruimte te klein voorwas en adviseerde hem eerst 1 te doen en dan later eventueel nog 1 bij te bestellen indien nodig.

Bij de gouverment house was het heel leuk, ik voelde me net een getuige bij een belangrijke gebeurtenis.

De dame aan de desk was een zeer behulpzame en vriendelijke medewerkster. Joris moest allerlei vragen beantwoorden, de belangrijkste vraag wat voor een shop het ging worden bepaalde de prijs. Joris antwoorde een bijouterie shop, verkeerd antwoord , dit antwoord koste 81,- euro. Nee zei Joris het kost rond de 50 euro, de dame zei zeer vriendelijk wat zullen we er dan van maken. Samen besloten ze dat het een second hand kleding shop gaat worden voor 41,-euro per jaar.
Dit was echt super gaaf over 2 weken mag hij de gegeven vergunning ophalen en kan hij officieel open. Ik was zo blij,

Hierna gingen we een stuk ijzerwerk kopen, dat was niet zo gemakkelijk. De eerst zaak had het niet, de tweede zaak was gesloten, uiteindelijk bij de 3e shop vonden we wat we wilden. Deze grote rol ijzerwerk ging mee in de tuc tuc naar de shop. Ik belde Marcel om zijn gereedschap klaar te leggen en ging via tuc tuc en lopen naar ons huis. Even snel wat eten en op naar Joris om de laatste dingen af te werken.

We gingen meteen door naar zijn kamer om wat gereedschap van hem mee te nemen, ook de spiegel namen we vast mee. Joris stond net op het punt om Ugali te gaan eten. Marcel en ik liepen vast naar de shop. Samen hingen we alvast de spiegel op, ook gingen we de rotzooi eens opruimen die voor de shop lag.
Toen Joris aankwam was hij zeer verast over de spiegel, hierna stuurde we hem op pad om een zaag te lenen.

Toen Joris terug kwam begonnen ze aan het ijzerwerk wat tegen de muur aan zou komen. Het was een hele klus om het door te knippen, wat Joris en mij niet lukte, kreeg Marcel wel voor elkaar.
Samen maakte ze het ijzerwerk op maat, 2 houten latjes erlangs die Joris zelf vast mocht timmeren.

Marcel zette nog een klein krukje in elkaar en maakte van het restmateriaal nog ijzerwerk om aan de deur te hangen.
De bestelde kast werd geleverd door een motorbike en nu was het echt af.

We waren alledrie heel erg trots
Daar zouden we er vanavond eentje op drinken.

In de avond bij Joris gegeten en inderdaad daar hebben we geproost op de shop en het resultaat waar we zo trots op zijn