28 , 29, 30 dec - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu 28 , 29, 30 dec - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

28 , 29, 30 dec

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

04 Januari 2017 | Nederland, Eindhoven

28 dec
Vandaag eerst de handwas gedaan daar start ik nu iedere dag mee.
Hierna samen met Joris door de koffers gerommeld en alles bekenen wat we bij ons hebben. We hebben heel veel meegenonen en heel veel verschillende dingen. Na een paar uur alles weer terug gelegd en morgen maar een beetje sorteren en kijken wat we meenemen voor wie en hoe.
In de middag weer wat boodschappen gedaan en ergens lekker gegeten
Ik voel me al echt een local in mijn eigen huisje. Ik heb de badkamer al gepoetst , lekker koken boodschappen doen en een filmpje kijken in ons huisje ...

29 dec
Vanmorgen gestart met de handwas en Marcel slaapt lekker door. Hierna zag ik Hasan buiten en we maakte even een praatje voor het ontbijt. Peter de broer van Joris kwam langs en bracht de plank en de deegroller om chapati te maken. Ik wilde het graag zelf proberen ... Het koste wat meer tijd maar het resultaat werd goedgekeurd. Peter wilde maar eventjes blijven maar bleef uiteindelijk een paar uur
Joris kwam langs en we organiseerde de spullen wat meer
Hierna gingen we op pad om een paar nieuwe doeken te kopen voor oma, aisha en nancy.
Joris maakte wat problemen over de prijs maar uiteindelijk verlieten we de shop en brachten we de doeken naar iemand om ze te halveren en af te werken . je koopt nl een grotere doek en halveert deze en dan draag je beide als een geheel kledingstuk.
We zijn klaar om alles mee te nemen
We hebben lekker gegeten sambusa met chicken pilau, vis en andere lekkere aardappelen.. Morgen doen we een rondje congo beach en zaterdag gaan we naar mazeras en blijven dan 5 dagen ... Ze zijn daar nu alles aan het schoonmaken want er zijn nu veel insecten die bijten ... De dames moeten nu alles schoonmaken voordat we komen..
Ik ben nog steeds een beetje moe.. Het is ook erg warm en de sportschool dat doe ik in de ochtend met de handwas en de chapati maken

30 dec
Vandaag na een rustige ochtend op pad gegaan om wat kleine electric boodschappen te doen. De verlengkabel die Joris nu heeft geeft vonken als hij zijn televisie aanzet, zeer gevaarlijk.. Marcel heeft een nieuwe Engelse stekker gekocht en maakt hier thuis weer een europese verlengkabel van en na de vakantie kan Joris onze veilige verlengkabel hebben.
Hierna zijn we richting Congo beach gereden met de tuctuc en hebben we een stuk gewandeld...
Verderop in de avond hebben we kennisgemaakt met de laatst geborene van de familie, genaamd Sandro een klein vrolijk jongetje van bijna 4 maanden ....