31 dec, 1 jan 2017 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu 31 dec, 1 jan 2017 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

31 dec, 1 jan 2017

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

04 Januari 2017 | Nederland, Eindhoven

31 dec
Vandaag vertrokken we een beetje erg laat naar mazeras. De doeken waren nog niet klaar en daar moest op gewacht worden... Hierna nog een aantal kleine andere dingen waar we op moesten wachten en al met al vertrokken we pas om half 2 richting mazeras . al met al hadden we 4 uur gewacht.

We gingen met de matatu richting de ferry en marcel zat weer heerlijk voorin met goed gezelschap. Hierna lopend met de ferry en on mombasa ook weer een stuk lopend op zoek naar de matatu die ons bracht naar de centrale matatu plaats om over te stappen in de matatu naar mazeras ...iedere keer weer goed geluk en voor marcel een goede plaats voorin .....in de 2e matatu kwam marcel erachter dat er in zijn tas gesneden. De zijkant was flink ingesneden, gelukkig hadden we daar niets waardevols zitten maar de opladerblokje en de kabel. Het blokje hebben ze meegenomen de kabel laten zitten.
Aankomend in mazeras regende het heel erg hard en konden we niet op de motorbike naar ons huisje we deden snel wat boodschappen bij de supermarkt ..water, toiletpapier, ranja , afwasmiddel ...en vonden een tuctuc om ons te brengen

Jacky en Simon stonden ons op te wachten en binnen was oma heel erg blij om ons te zien. Ik groeten haar met mijn weinig swahili woorden maar dat vond ze heel erg fijn.
In de avond ging ik heerlijk bij oma op de grond zitten en ze speelde met mijn haren ik viel bijna in slaap..mooi om op die manier contact te hebben met oma..ze vertelde dat ze blij was dat ze zich weer goed en dat zr blij was dat ze nog leefde om ons weer te zien
Joris maakte eten met jacky en ik hielp mee ..we hadden ugali, vis , groenten en koriander ...helaas we waren zo moe speelde skibo de meeste gingen nog even naar de kerk voor de nieuwjaar en wij heerlijk slapen.... Het is de 1e keer dat we slapend het nieuwe jaar ingingen ......

1 jan 2017
Samuel is weggestuurd naar mombasa om daar een gasfles te zoeken met kooktop.. Gisteren heeft Joris laat in de avond nog heel mazeras gehad zonder resultaat.
Zojuist ben ik even naar josphat family gelopen samen met jacky en een aantal kids. Emanuel en Peter waren er al.
De family was bij elkaar en had een heerlijk nieuwsjaar ontbijd. Ik nam josphat fotoalbum mee en hij vond het heel erg mooi ...de 2 jongste kinderen herinnerde me niet meer en waren een beetje bang wat na een uurtje gelukkig iets minder werd .....
Ik ben eventjes gebleven veel gesproken en lekker thee gedronken....nu weer lekker in ins huisje met oma en joris die een lunch maakt hierna gaan we even wandelen ...

Samuel heeft een goede gasfles gevonden in mombasa en nu kunnen we veel makkelijker koken .....