donderdag 4 jan 2018 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu donderdag 4 jan 2018 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

donderdag 4 jan 2018

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

05 Januari 2018 | Nederland, Eindhoven

Donderdag 4 jan

Vanmorgen zagen we hoe kundig de 16 jarige Simon is met een razor blade. Het hoofd van het buurmeisje moest geschoren worden tot op de hoofdhuid. Van de school moest het haar eraf vanwege hygiëne. Omdat we geen stroom hadden konden ze niet elektrische scheren aangezien Simon de beste in town blijkt te zijn met alleen een blade had hij een job te doen. Marcel mocht hier een aantal mooie foto's van maken.

In de middag zijn we naar Ukunda terug gereist. In Mazeras was er al 2 dagen geen stroom meer. Sinds vandaag was ook het water op en hebben ze verderop met jerrycans water gehaald. Onze power Banks waren nu ook leeg, kortom tijd om te gaan.

Helaas gaat het met oma helemaal niet goed. Ze is heel veel duizelig, ze loopt slecht en komt niet veel meer uit bed. Ouderdom en een veel te hoge bloeddruk maakt dat ze zichzelf slecht voelt. Pijn heeft ze gelukkig niet.

Wel heeft Joris kunnen regelen dat er een buurvrouw is die tegen betaling nu voor oma gaat zorgen. Iedereen is nu bijna weg. Alleen Simon en Jacky zijn er nog maar die zijn overdag naar school. Zo krijgt oma toch op tijd haar medicatie en eten en verzorging die ze verdiend.
Er was veel traffic jam toen we op weg gingen naar Ukunda waardoor we er wat langer over hadden gedaan.

Nu alle kleding wassen, foto's ordenen en bijschrijven.