13 oktober 2018 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu 13 oktober 2018 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

13 oktober 2018

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

13 Oktober 2018 | Nederland, Eindhoven

13 oktober 2018

Vorig weekend is Joris naar Mazeras gegaan om zijn broers en oma weer te zien. Ook is Joris bij Josphat geweest.
Het was heel leuk om even video te bellen en om oma in Mazeras te zien.
Joris heeft weer drukke en lange dagen met school

Sandro heeft mij afgelopen week proberen te bellen. Waarschijnlijk niet bewust . Sandro was aan het spelen met Joris zijn telefoon en op die manier kreeg ik zeker wel 4 gemiste oproepen. Joris kwam mewteen online om het uit te leggen, en in de middag kreeg ik er nog een aantal. Hoe ouder Sandro wordt hoe meer hij begint te begrijpen wie ik ben. Hopelijk kan ik hem weer gaan zien in April 2019. dan hebben wij weer plannen om de familie in Kenia weer te gaan bezoeken.

Helaas bij Josphat in het gezin hebben ze vele zorgen om de moeder van Josphat. De moeder van Josphat heeft een fistel uitgang ergens in het lichaam met een uitgang naar buiten de huid. Joris en Josphat noemen het fistula. Ik heb veel gegoogeld om het te begrijpen en Joris heeft het ook proberen uit te leggen toen hij in Nederland was.
De moeder van Josphat is naar Mombasa gegaan voor een intake in een kliniek. In deze kliniek zouden artsen uit europa komen om operaties uit te voeren. Helaas bij de intake werd verteld dat een operatie niet mogelijk is.
De moeder van Josphat verliest bloed door de fistel uitgang en ze moet siroop drinken die het bloed kan aanmaken.

Helaas is nu gebleken dat het helemaal niet goed gaat met de moeder van Joshat, en ze hebben haar afgelopen week naar het ziekenhuis gebracht. Er zal toch een operatie moeten plaatsvinden. Helaas is het bloedgehalte van haar niet op niveau en heeft ze bloedtransfusie nodig voordat ze gaan opereren.
Ik Kenia is het zo dat je zelf personen moet vinden die bloed willen doneren en dan kunnen ze ook kijken of er een match mee is. Samuel een broer van Joris is gisteren al naar het ziekenhuis gegaan om te doneren, ze zoeken nu nog 4 personen die kunnen en willen doneren en een match zijn.

Niets is vanzelfsprekend op het gebied van gezondheid in Kenia
Op de foto zie je mij samen met Josphat en zijn moeder, en op de andere foto zie je mij samen met Samuel die mij Swahili probeert te leren.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Eindhoven

marcel en bianca

2012 from Hassan God created black and white people not to be different but beautifull like a garden with different beautifull flowers .... Thanks Hassan for these beautifull words

Actief sinds 18 Mei 2012
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 95308

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2012 - 21 Oktober 2012

another dream

14 Oktober 2010 - 31 Oktober 2010

dream come true

Landen bezocht: