12 nov 2018 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu 12 nov 2018 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

12 nov 2018

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

12 November 2018 | Nederland, Eindhoven

12 nov 2018
Heel veel goed nieuws

Joris is in Mazeras. Er is veel regen de afgelopen tijd en Joris zag dat bij de voordeur van het huisje in mazeras een lekkage was. Door de lekkage werden de muren binnen nat. Joris wilde heel graag de lekkage aanpakken door het afdak bij de voordeur breder te maken.

Ook vertelde Joris als we dan toch bezig zijn met cement , zal ik dan ook aan de watertoren beginnen?
Een heel goed idee van hem want dat wilde marcel en ik heel graag nog bouwen in Mazeras. We hebben nog sponsorgeld staan wat ik bij de supermarkten heb opgehaald. Joris ging aan de slag en vergeleek prijzen in mazeras en mombasa. Ook transport kosten werden vergeleken en het goedkoopste was kopen in mazeras.

Joris reisde afgelopen weekend naar mazeras en de stenen en het draad en alle materialen werden gebracht. Wat was joris enthousiast. Ook heeft hij goede mankrachten gevonden om te helpen. Vandaag toonde hij trots dat ze begonnen waren met bouwen en hij wil het samen met de werknemers afmaken. Oma is ook weer heel blij dat Joris er is. Het weekend hebben we even een video call gedaan en heb ik oma en Simon even gezien.

Ook vertelde Joris vandaag super goed nieuws over Josphat.
De twee jongste kinderen zijn binnen een organisatie opgenomen en voor hen wordt de komende schooljaren het schooluniform en schoolmaterialen. Ook krijgen ze iedere zaterdag begeleiding met de schoolresultaten en af en toe mogen ze een dagje mee uit.

Simon de jongste broer van Joris is 10 jaar geleden al opgenomen binnen deze organisatie. Daar heeft Joris toen voor gezorgd omdat ze al wees waren en er geen schoolgeld was.
Normaal gesproken helpt de organisatie maar 1 kind binnen een gezin , maar omdat het bij josphat een tweeling is hebben ze beide kinderen opgenomen in de organisatie.

Josphat kan helaas zelf niet voor een inkomen zorgen omdat hij in een rolstoel zit.
De tweeling gaat nu iedere zaterdag samen met Simon mee naar de organisatie. Heel dankbaar dat er op deze manier goed aan hun toekomst wordt gewerkt .