15 sept 2019 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu 15 sept 2019 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

15 sept 2019

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

15 September 2019 | Nederland, Eindhoven

15 sept 2019
Alweer een weekje terug in Nederland. Een weekje van direct werken en niet sporten. Ik was nog behoorlijk ziek en verkouden. De warme douche en mijn dekbedje was op dit moment zeer welkom.

Maar wat was Kenia ontzettend mooi. De mensen, het samenzijn, praten en spelletjes doen. Het local leven en gewoon alles weer relativeren.
Het heeft mij doen beseffen dat Marcel en ik zoveel goed doen voor al deze mensen. Dat doen we niet alleen , samen met jullie alle die ons helpen, die vertrouwen hebben in Marcel en mij , in onze projecten.
Ik ben super trots.

Dankzij jullie gaat Sandro binnenkort naar school.
Joris die een opleiding aan het afronden is.
De hele familie in mazeras die we steunen.
Sabrina die weer met heel veel enthousiasme is begonnen met school.
Josphat met zijn hele gezin die zo bescheiden en lief zijn. Wat ben ik daar zo gastvrij ontvangen en wat ben ik blij dat ik een vangnet ben in moeilijke tijden voor al deze lieve mensen.

De stand van zaken in Kenia.
Op dit moment is oma erg aan het achteruit gaan. Janet de zus van Joris is afgelopen week met oma naar het ziekenhuis gegaan. Oma kreeg wat extra medicatie een oppepper. Ze kunnen niet zoveel doen. Ze praat tegen zichzelf en vergeet veel. Na een nachtelijk bezoek aan het toilet kan oma de kamer niet meer vinden.
Dit alles verontruste Joris zo erg dat hij afgelopen vrijdag toch naar Mazeras is gereisd om te kijken naar oma. Hij nam haar toch weer mee naar het ziekenhuis. De bloeddruk was goed
Hij maakte eten voor haar. Eten doet ze goed.
Jacky zorgt in Mazeras voor oma. Ze slaapt op dezelfde kamer als oma. Ze moet nu proberen om van
het geluid van oma die dwaalt op zoek naar het toilet wakker te worden. Dit gaat haar wel lukken. Verder is emanuel er ook de broer van Joris.

Ik heb vandaag de kleding gepast die ik gekregen heb van Aisha en mama Mirah.
Ik ben er heel blij mee en stuurde meteen de foto door naar kenia. Ze vonden dat ik nu echt erg Keniaanse ben. Mijn tante gaat een hele kleine aanpassing doen. Deze 2 originele doeken dragen ze zoveel in Kenia als jurk. Ze zijn zelf gedragen door hun maar ik ben zo dankbaar met dit mooie gebaar van hun naar mij toe.
Hierbij wat leuke foto's van Sabrina op school


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Eindhoven

marcel en bianca

2012 from Hassan God created black and white people not to be different but beautifull like a garden with different beautifull flowers .... Thanks Hassan for these beautifull words

Actief sinds 18 Mei 2012
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 95360

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2012 - 21 Oktober 2012

another dream

14 Oktober 2010 - 31 Oktober 2010

dream come true

Landen bezocht: