13 oktober 2019 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu 13 oktober 2019 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

13 oktober 2019

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

13 Oktober 2019 | Nederland, Eindhoven

13 oktober 2019

Joris is gisteren direct aan de slag gegaan nadat ik een 1e bijdrage had overgemaakt.
Ik ben in 2013 begonnen met de bouw van het huisje in Mazeras door de inzameling van lege flessen.
Ik nam contact op met supermarkten en Marcel had een mooie sponsor zuil gemaakt.
1 dagdeel per week besteedde ik eraan om supermarkten te bellen, of om een affiche weg te brengen of om een zuil te verplaatsen.
De opbrengst halveerde helaas na 3 jaar waardoor we een zuil erbij hadden gemaakt. Ik had een mooie lijst van alle supermarkten.

Helaas na 5 jaar voelde ik dat het afliep. De supermarkten wilden alleen nog lokale doelen sponsoren, heel begrijpelijk.
Alles loopt zoals het loopt en voor alles is een reden. Ik kon nl vanaf 2018 door prive omstandigheden ook geen tijd hier meer aan besteden. Het huis was goed genoeg om in te wonen. Er is een dak, water en elektra. We konden ons even focussen op andere dingen.

Joris wilde graag een opleiding volgen en we vonden een aantal vaste donateurs om dit doel te kunnen uitvoeren.
2 jaar duurde zijn opleiding nu bijna klaar. Joris krijgt weer meer energie en hij keek eens goed naar zijn huis in Mazeras. De lekkage begint schade aan te richten. De verf valt van de muur en er moet dringend iets gebeuren.

Marcel steunt Joris in zijn plannen en samen wisselde ze gedachtes uit.
Marcel had een idee om een regengoot te maken en dit water op te vangen in een ton die je laag kunt plaatsen. Dit water kunnen ze gebruiken om de gewassen te laten groeien en om het sanitair mee schoon te maken.
Een ontzettend mooi idee vond Joris en hij vind het fijn om de westerse plannen met zijn Keniaanse plannen te combineren.

Iedere euro verantwoord Joris zoals je kunt zien aan alle bonnetjes die ik gestuurd krijg.
Ik sprokkel nu een 2e gedeelte van het geld bij elkaar en samen kunnen we zorgen dat dit weer een beter huisje wordt. Joris stopt er nu veel energie in doe beloont zal worden

Ook Josphat heeft heel veel last van de regen en was totaal doorweekt thuis gekomen. Helaas zal hij aankomende week niet kunnen werken in zijn Mpesa shop omdat de weg onbegaanbaar is geworden voor zijn rolstoel. Hij hoopt dat de jongens er as week iets aan kunnen doen zodat de weg weer begaanbaar wordt voor hem.
Hij heeft nu Emanuel gevraagd om te helpen in zijn shop.
Emanuel altijd behulpzaam een jongere broer van Joris.

Voor jullie mijn donateurs wil ik veel dank zeggen want namens jullie kan ik vele mensen helpen in Kenia

Ik wens jullie een mooie zondag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Eindhoven

marcel en bianca

2012 from Hassan God created black and white people not to be different but beautifull like a garden with different beautifull flowers .... Thanks Hassan for these beautifull words

Actief sinds 18 Mei 2012
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 95660

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2012 - 21 Oktober 2012

another dream

14 Oktober 2010 - 31 Oktober 2010

dream come true

Landen bezocht: