8 febr 2020 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu 8 febr 2020 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

8 febr 2020

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

08 Februari 2020 | Nederland, Eindhoven

Zaterdag 8 februari 2020
Joris zijn week is druk, druk met chaotiek op zijn werk.
Vele personeels medewerkers krijgen geen salaris. Als je na een aantal maanden niets gekregen te hebben verhaal gaat halen dan ben je zonder pardon je baan kwijt. Alleen kun je niets betekenen tegen de grote heren. , dus hebben ze besloten onder het ontslagen personeel van buitenaf en het nog werkzame personeel om een grote staking op te zetten.
Ze hebben dit vorige week een volle dag gedaan toen de hotel directeur ook aanwezig was.
Joris vertelde me het was een gekkenhuis. Gasten wilde uitchecken want er was de hele dag geen service, geen kamers schoongemaakt, bijna geen eten. Alleen de chefkok had wat andere mensen bij elkaar gesprokkeld en stond in zijn eentje te koken.
Stakers stonden in de lodge.
Er kwam politie bij. De staking begon om 8 uur in de ochtend tot 17 uur in de avond.
Uiteindelijk is verteld dat er een aantal dagen later mensen wat salaris zouden krijgen. Dit is nog niet gebeurd.
Of Joris ook salaris is misgelopen is mij nog niet bekend.

Verder is Sabrina aan haar laatste stage begonnen op school.

Sandro gaat iedere dag naar school en vind het ontzettend leuk

Emanuel een van de broers van Joris, nu 21 jaar oud is door onze donatie in fase nu een 3 maanden cursus aan het volgen in Nairobi . Met deze cursus leert Emanuel omgaan met grote weg machines.
Emanuel schreef me het is kouder in Nairobi dan hij had verwacht. Hij was er nog nooit geweest. Emanuel had deze cursus zelf gevonden en het was een goede aanbieding. In overleg hebben we besloten om hem de gelegenheid te geven deze te gaan volgen. Een investering in de toekomst.

Bij Josphat zijn er niet zoveel bijzonderheden op dit moment. De kinderen gaan goed naar school met onze hulp. Josphat haalt heel veel voldoening uit zijn nieuwe project met de jong volwassenen uit het dorp.
Nancy zijn vrouw heeft afscheid moeten nemen van haar broer die door cholera helaas te vroeg is overleden.
En dan zijn ook onze gedachtes bij alles wat er speelt in de wereld over het corona virus. Vele overledenen , vele mensen ziek of in quarantaine.
Laten we hopen dat we met elkaar een leefbare wereld kunnen maken met goede gezondheid, gelukkig zijn met kleine dingen en respect voor elkaar.
Voor nu dank jullie wel aan iedereen die ons project steunt en volgt.
Zonder jullie hulp geen groei in het leven.