31 maart 2020 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu 31 maart 2020 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

31 maart 2020

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

31 Maart 2020 | Nederland, Eindhoven

Het leven met corona in Kenia

Het is zwaar in Kenia met alle maatregelen tegen de Corona.
Alle inwoners van Kenia moeten verplicht van 7 uur in de avond tot 7 uur in de ochtend binnen blijven.
Mocht je toch de staat op gaan dan wordt je met zeer harde hand terecht gewezen.

Op het internet en op het nieuws zijn al vele filmpjes getoond waarop dit te zien is. Het is helaas niet alleen in Kenia.

Josphat vertelde me gisteren zeer triest nieuws dat er een jonge motorrijder gedood is door de politie bij de ferry die wij ook altijd oversteken.
Wij en iedereen weten dat het inderdaad niet goed is om de regels te schenden vanwege de Corona, maar om nu iemand een jong persoon direct zo te mishandelen dat hij sterft aan zijn verwondingen is niet met woorden te bevatten.

Op dit moment was Joris de laatste dagen nog aan het werk in het hotel. Er waren nog 2 laatste gasten. Deze waren van de lokale bevolking.
Alle scholen zijn nog gesloten.

Josphat is ook weer aan het werk gegaan op zijn kleine postoffice waar hij cliënten helpt met de financiën van Mpesa.
Josphat stuurde me vandaag een filmpje van hemzelf hoe hij aan het werk is gegaan ondanks de Corona.

Ook het handen wassen is zeer belangrijk geworden in Kenia. Ik wil wel even vermelden dat ze in Kenia daar al heel strikt in waren omdat ze daar met hun handen eten.
Voor en na het eten werden de handen al zeer goed gewassen
Er zijn wel extra waterpunten gemaakt zodat de mensen onderweg ook hun handen kunnen wassen.