een kerstdonatie doen voor een goed doel !? - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu een kerstdonatie doen voor een goed doel !? - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

een kerstdonatie doen voor een goed doel !?

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

13 December 2014 | Nederland, Eindhoven

Een kerstdonatie doen voor een goed doel.... ?? Denk eens aan ons project in Kenia . Heel graag willen wij in 2015 de muren afwerken in het huisje en de vloer erin leggen .Hierbij hebben we financiële hulp nodig..Uw donatie komt op de juiste plaats terecht en de bouw is goed te volgen .......help ons verder bouwen !!!!!!!
U kunt uw bijdrage overmaken op NL89ABNA0863392660 tav Marcel en Bianca Wijgerse ovv project Kenia

Hier weer even wat nieuwe informatie over alles wat er gebeurd is in Kenia.. Het heeft heel erg geregend in Kenia waardoor het oude huisje gedeeltelijk is ingestort. Op de foto is te zien dat het keukengedeelte voor de 2e keer vlam heeft gevat en hierdoor geen dak meer heeft. Door de heftige regen zijn nu de 2 zijwanden die nog stonden neer gegaan. De familie moet nu echt een keer gaan verhuizen naar het nieuwe huisje.
We zijn nu 2 jaar aan het bouwen aan het nieuwe huisje. In 2013 hebben we de buitenkant kunnen realiseren en in 2014 hebben we het dak erop gekregen en een waterpunt geregeld. Heel erg trots zijn we op deze voortgang en als het regent zitten ze in ieder geval droog. nu hopen we in 2015 verder te kunnen gaan.

Oma is weer erg ziek geweest en Joris en Samuel hebben medicatie geregeld. Iedere dag zijn we weer blij dat oma er nog is en ze geniet van de vooruitgang en de hulp die ze krijgt voor het gezin. Het maakt oma erg gelukkig dat wij in hun leven gekomen zijn en de scherpe kanten van de zorgen eraf hebben gehaald.
Joris hoort maandag van het nieuwe hotel wanneer hij kan beginnen met werken, dan heeft hij eindelijk iedere dag weer een reden om zichzelf nuttig te maken. Ook heeft hij weer een email gestuurd naar de school voor logistiek medewerker voor de opleiding van heftruck chauffeur om schepen te laden en te lossen. Dit is het liefste wat hij graag wil doen en we hopen dat hij in 2015 hiermee snel kan starten.

Ook hebben we Joris gevraagd om te kijken wat Samuel graag wil doen. Joris wil proberen om voor Samuel een baan te regelen als training in het Dani lodge. Toch hopen we ook dat Samuel een opleiding kan gaan doen in de IT. Hier hebben we over gesproken toen we in Kenia waren. Een afgeronde opleiding is een betere kans op een baan in Kenia. Hiermee willen we proberen dat ze later niet afhankelijk meer zullen zijn van ons en hun eigen toekomst kunnen opbouwen. Samuel heeft nu een jaar thuis gezeten en heel veel gedaan thuis. Hij heeft met onze hulp en alles wat Joris hem aanreikt thuis het goed opgebouwd. Zo heeft Samuel geïnvesteerd in eenden. een hok voor ze gebouwd en ze goed verzorgd. De eenden worden weer gebruikt voor de verkoop van vlees. Ook de groenten tuin van Samuel doet het doet en hij heeft al een beetje verkocht. Nu Peter zijn studie heeft afgerond en een jaar thuis kan blijven om dit werk over te nemen is het nu tijd voor Samuel om verder te kijken naar zijn toekomst

Voor het eerst sinds 4 jaar vieren ze hopelijk kerst weer een keer met hun alle samen, Joris heeft 4 jaar lang gewerkt met kerst. Ook Janet komt naar Mazeras toe samen met Victoria en Emanuel.
Het gezin van Josphat woont op loopafstand van het gezin van Joris en ze brengen veel tijd door met elkaar. De kinderen van Josphat zijn nog erg klein. Joris heeft het gezin , de vrouw en kinderen van Josphat uitgenodigd om samen het hun kerst te vieren. Dit vond ik een heel liefdevol gebaar. Joris heeft dit Josphat verteld zodat hij zich over zijn gezin geen zorgen hoeft te maken in deze tijd van het jaar.

Over Josphat, helaas zit er nog weinig vooruitgang in zijn herstel. Ze zijn nog steeds bezig om geld bij elkaar te krijgen voor de operatie en de kosten die vooraf betaald moeten worden om de materialen aan te schaffen. Ieder dorp heeft een area leader. Deze area leaders vallen weer onder een district leader. In Kwale hebben ze Joris verteld dat de operatie te duur is om door 1 area leader betaald te worden, dus moet de aria leader dit aanvragen bij de district leader om zo meer leaders bij elkaar te krijgen zodat de operatie door meerdere leaders betaald kan worden . Er was een datum geregeld 14 december dan zou alles geregeld worden. Alles was geregeld alle familie zou komen. Nu heeft Joris afgelopen donderdag gehoord dat de area leader verzuimd heeft om alle andere leaders te informeren. Joris was behoorlijk ontdaan, zoveel energie heeft hij erin gestopt om alles te regelen en dan dit. De area leader wilde de datum verzetten naar 21 December. Joris vertelde dit is niet mogelijk alle familie komt. Toch is uiteindelijk de datum verzet naar 21 December... In gedachten zijn we hierbij en we hebben onze hulp indien nodig aangeboden. Joris weet hiervan maar zal eerst proberen om alles op de keniaanse manier te regelen, wel wetend dat we achter hem zullen staan

Joris wil heel graag iedereen die ons volgt en die ons steunt graag bedanken en een goede gezondheid toewensen...
We houden jullie op de hoogte