13 juni de efteling - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu 13 juni de efteling - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

13 juni de efteling

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

13 Juni 2015 | Nederland, Eindhoven

zaterdag 13 juni
Vandaag staat er een dagje Efteling op het programma met ons hele gezin.
De Efteling is een mooi attractie park in Nederland het is begonnen met een sprookjes bos gebouwd in 1953 en hierna verder uitgebouwd tot een grootst atractie park voor jong en oud,
Alle attracties zijn adembenemend en iedere dag is het erg druk en kun je lange wachtrijen hebben bij een attractie.

We begonnen met de droomvlucht gebouwd in 1993 hierbij maak je een zweefvlucht door de wereld van dromen, sprookjes, en luchtkastelen met betoverende elfjes . een ontzettend mooie attractie die Joris later samen met de fata morgana de allermooiste vond

Hierna gingen we door naar de vogelrok gebouwd in 1998. Dit is een super snelle achtbaan in het donker. Vele hadden van ons al een reispilletje ingenomen om de misselijkheid tegen te gaan, toch besloten, Marcel, Kim en ik om de vogelrok nog even niet te doen. Joris kan ook heerlijk gillen, hij noemt dat een uiting van emoties die eruit moeten, :-)

Hierna was de Carnaval aan de beurt gebouwd in 1984, hierdoor krijg je in een gondel een vrolijke rondrit door de hele wereld, met een muziekje wat de hele dag in je hoofd blijft zingen , iedereen in Nederland kent inmiddels dat deuntje.

Hierna op weg naar de vliegende Hollander gebouwd in 2007, met een groot schip ga je in het donker de zee op en de zee wordt steeds onstuimiger ,een verhaal wordt verteld en langzaam aan wordt het schip ook steeds onstuimiger en van een rustige rit beland je uiteindelijk in het daglicht in een gigantische achtbaan waarvan je gaat gillen en schreeuwen, met vele bochten en flinke snelheid beland je uiteindelijk in het woeste en wilde water, waar je weer rustig uit gaat varen om je uiteindelijk weer veilig naar de haven te brengen, Dit was een heel avontuur . En Jawel Joris en ik hebben weer flink gegild , de achtbaan aan het eind van de rit was voor hem ook een complete verassing

Van de vliegende Hollander op naar Joris en de draak gebouwd in 2010 een houten racer achtbaan waarin bezoekers het tegen elkaar opnemen om de snelste tijd. Je kunt kiezen uit water of vuur. Deze achtbaan maakt geen enge bochten , bij deze achtbaan gaat het echt om de snelheid, als je uit deze achtbaan stapt dan staat je gezicht en kapsel zo strak naar achteren van alle wind die je van voren hebt gekregen.

Hierna maar eens even uitrusten in de pagode een vliegende Thaise tempel gebouwd in 1987. Hierbij ga je een heel eind de lucht in en heb je een heel mooi uitzicht van de Efteling en alles wat daarbij hoort , een mooie gelegenheid om luchtfoto’s van de Efteling te maken. We hadden nog een aantal attracties op ons lijstje staan die we toch nog graag aan Joris wilde laten zien. De wachttijden waren gelukkig niet zo heel lang, maar soms stonden we toch wel 45 min te wachten voor een attractie van 2 min.

Vanuit de pagode door naar de bobbaan gebouwd in 1985, een ijselijk snelle bobslee waarin je vroeger romantische achter elkaar zat met zn tweeën , hadden ze nu wagonnetjes gemaakt waar 4 personen in kunnen, een andere ervaring dan de echte bobslee , maar wel heel erg leuk om te doen en nogmaals Joris moet echt de film zien van de Jamaicanen in de bobslee wedstrijd :-)

door naar de python een achtbaan uit 1981 en die nog altijd een groot succes is met zijn 2 dubbele loopings en een kurkentrechter erachter aan, hier stonden we het langst te wachten voor 2 min spanning , het wachten was erger dan de attractie zelf die was zo voorbij en viel reuze mee , we hadden erger verwacht en ook een misselijkheid in het vooruitzicht bleef achterwege, we kwamen er nog lachender uit als dat we erin gingen ,

door naar de pirana , we hadden niet eens tijd om te lunchen , Joris noemde onze lunch a walking lunch, eten tijdens het lopen, ja dat is Nederland, gehaast en bang om iets te missen geen tijd nemen om ergens even rustig te eten ,
De pirana gebouwd in 1983 is een grootse waterattractie waar je niet geheel droog uit komt, ook nu hadden we het heel erg zwaar in de waterattractie om onszelf droog te houden en met een aantal acrobatische bewegingen van links naar rechts om de grote watergolven te vermijden gleden we nog weleens uit en belanden we op de boden van het bootje, en ja hoor met een natte broek en shirt hadden we ook deze attractie weer overleefd.
Gelukkig scheen de zon en konden we lekker opdrogen.

Door naar de laatste grote attractie die we Joris nog wilde laten zien voordat het park zou sluiten de fata morgana, zo mooi zo prachtig die moet je gezien hebben, de fata morgana is gebouwd in 1986 en is gebaseerd op de sprookjes uit de 1001 nacht. Dit vond Joris achteraf de mooiste attractie, een mooie afsluiter dus en nog mooi dat we die nog hadden kunnen doen.

Het was al bijna sluitingstijd van de attracties dus een aantal attracties konden we niet meer doen, maar de mooiste attracties hebben we Joris gelukkig kunnen alten zien en beleven

Via het sprookjesbos wilden we naar de uitgang wandelen. Het sprookjesbos is het begin van de Efteling, zo is de Efteling ontstaan en begonnen, een mooi bos voor kinderen om doorheen te wandelen, met paddenstoelen waar muziek uitkomt, huisjes van hans en grietjes waar in kunt lopen, roodkapje die aanbelt bij oma en waar de wolf in bed ligt, kortom historie van de Efteling. Het sprookjesbos is gebouwd in 1952.

We sloten de dag af met een mooie watermuziekspektakel show bij Aquanura en een zak oliebollen , een traktatie in Nederland die gebruikelijk is als we oud/ nieuw vieren dan horen daar oliebollen bij en ook bij speciale gelegenheden zijn ze te koop zoals hier bij de Efteling.