14, 15 juni Brussel - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu 14, 15 juni Brussel - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

14, 15 juni Brussel

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

14 Juni 2015 | Nederland, Eindhoven

Zondag 14 juni
Vandaag gingen we met Alex en Madeleine naar Brussel. Madeleine heeft 6 jaar in Brussel gewoond en wilde ons heel graag Brussel laten zien. Alex vroeg of we om 7 uur in de ochtend al klaar wilde staan, een beetje heel erg vroeg , en ook Alex en het gezin gingen dat niet redden, dus uiteindelijk om 8 uur op pad met 2 auto’s.

Aangekomen in Brussel gingen we eerst langs bij Claire en bosco , een zus en zwager van Madeleinde. Het was een verassing bezoek, maar we werden heel hartelijk onthaald met koffie/ thee en zelf gebakken Afrikaans lekkers

. Na een uurtje gingen we ergens de auto’s parkeren en kochten we tram kaarten. We gingen eerst naar een mooi park en met de tram kwamen we door de straat waar alle ambassades staan van alle landen. In het park stond ook een soort van paleis van Brussel wat nu omgetoverd is tot een soort van museum. We hebben een mooie wandeling gemaakt en mooie fotos genomen.

Hierna namen we de tram weer terug naar een ander park waar we wilde waterfietsen. Aangekomen in het park hebben we eerst een heerlijke picknick gedaan met verse broodjes met gebakken ei en genoten van het uitzicht op de grote vijver .

Hierna gingen we een uurtje het water op. We hebben gesport voor de hele week  wat is het zwaar om een fiets op deze manier voor te bewegen in het water, en daarbij ook nog eens de goede kant op te sturen, 
Joris heeft ons goed geholpen met zijn Italiaans spreken, Heel handig dat hij deze taal spreekt de verhuurder van de waterfiets is Italiaan. Op een gegeven moment moest Marcel van plaats wisselen en gingen we een beetje scheef hangen, toen hebben Joris , Marcel en ik besloten om even een kind bij Alex te lenen om ons evenwicht een beetje te herstellen..

Na het waterfietsen gingen we met de metro terug naar het centrum om daar de grote markt te bezichtigen. We zagen daar hele mooie grote gebouwen die in de goede tijd ook nog zijn voorzien van een klein laagje goud, Heel veel toerisme is er ook in Brussel , het is een gezellige drukke stad met op de markt vele terrasjes waar we een drankje namen met een kleine tapas erbij.

Hierna gingen we op zoek naar Menneke Pis, een beroemdheid in Brussel ….
Op de hoek van de straat staat hij hoog achter een afgesloten hek te plassen ..Er is niet echt een historie over deze plassende jongen en vele verhalen doen de ronde , maar eigenlijk weet niemand het echte verhaal achter deze plassende jongen .

Joris kreeg nog een mooi t-shirt van Madeleine met i love brussel erop , een mooi aandenken van deze dag

Hierna gingen we eten bij een Thai , Heerlijke gerechten kregen we ons voorgeschoteld en we proefde van elkaars gerecht, Helaas hebben we in Brussel het red light district niet meer kunnen doen, het was al 20 uur en we moesten nog terug naar onze auto , Met de tram op weg en bij de uitstapplaats bleek ook Claire in de tram te zitten.
Weer een gezellige boel,samen met Claire naar de auto gelopen en Claire bij ons in de auto om haar naar huis te brengen,
Heerlijk een dag vol verassingen en onverwachtheden. Moe voldaan

maandag 15 juni
Vandaag was eigenlijk Marcel Joris dag, maar ik had plotseling ook een vrije dag …

Nadat Joris zijn kopje thee op had zijn we eerst samen naar het werk gefietst van Kim en Wendy, We deden een korte ronde in de praktijk en konden de dames aan het werk zien, ook de tandartsen waarmee ze werken, Bob en Loan hebben even kennisgemaakt en we kregen een kleine inzicht in het lab waar ze gebits prothese maken. De prothese kennen ze niet in Kenia en Joris vond het ook heel erg raar en moest heel erg lachen toen mijn vader enige dagen later zijn onder gebit uit deed en zijn gebit liet zien aan Joris.

Hierna zijn we via een andere weg weer naar huis gefietst en zijn we begonnen aan het ontbijd / lunch, het werd weer een stevige maaltijd met eieren, tomaat, ui, paprika en brood. Na samen met Marcel gegeten te hebben vertrokken Joris en Marcel naar de sportschol waar ze 2 uur flink gesport hebben
Ik besloot om niet mee te gaan, maar alvast een voorraad foto’s te sorteren en voor Joris af te laten drukken, als Joris strakjes weer naar huis is dan ga ik wel tijd maken voor de fotoalbums, maar ik wilde hem graag alvast wat meegeven zodat hij ze thuis al een 1e indruk kan geven van wat we al gedaan hebben. Ik was hier veel tijd mee kwijt en was net klaar toen ze thuis kwamen van het sporten.
Hierna ging ik het avond eten voorbereiden en Joris genoot van een lekkere douche

In de avond kwamen Esther en Jules Nijst met partner Ria nog langs, Jules , Ria en |Esther hebben veel gedaan voor Joris , . Het was heel waardevol om deze mensen even bij elkaar te hebben. en kennis te laten maken met degene die ze geholpen hebben

Jules was heel open en we hadden de 3 foto albums naar beneden gehaald en Jules en Ria wilden dat Joris alles ging uitleggen over onze ontmoeting , zijn familie en het huis, Het was een fijne tijd samen, en Joris kan zo goed vertellen dat we allemaal geboeid zaten te luisteren. Met stroopwafels en blokjes kaas hadden we een gezellige avond. Voor Esther had Joris een mooie tas uit Kenia meegenomen en voor Ria hadden we een mooie Keniaanse sjaal klaargelegd, waar ze heel trots mee was en meteen omdeed, ook deed Joris voor hoe deze doeken in Kenia gedragen worden , een waardevol samenzijn