22,23,24 juni Madurodam - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu 22,23,24 juni Madurodam - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

22,23,24 juni Madurodam

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

22 Juni 2015 | Nederland, Eindhoven

maandag 22 juni
Vandaag gingen we samen met Bert, Pauline, Roy, Glenda , Joris , Marcel en ik naar Madurodam.
We hadden wat regen onderweg , maar in Madurodam was het droog en konden we een mooie tijd rond lopen.

Madurodam is niet zo heel erg groot, maar alles in Nederland is hier in miniatuur nagebouwd. Roy ging heel veel mooie foto’s maken en zelfs wij Nederlanders keken onze ogen uit en wisten soms niet zoveel van een gebouw. Voor ons was het ook erg leerzaam..

Tijd om een broodje te eten, Iets wat Joris nog steeds een beetje vreemd vind dat wij eten onderweg, Wij eten heel veel zacht voedsel dat ons lichaam heel snel verteerd en Joris is in Kenia er zwaar voedsel gewend zoals ugali en daar kunnen ze uren mee doen voordat hun maag dat verteerd heeft.

Ik nam mijn broodje met gebakken ei , nam een hap en plots was mijn broodje weg, een zeemeeuw had me in de gaten gehouden en nam een duik en griste mijn broodje weg, het ging zo snel dat ik het niet in de gaten had, wat een dief .. weer een les, let op de vogels voordat je gaat eten.

Hierna gingen we weer verder lopen in Madurodam en na nog 1.5 uur gelopen te hebben waren we zo goed als rond geweest. Het weer werd ook al donkerder en ik vertelde Bert als ht dadelijk gaat regenen dan gaan we snel een kopje thee drinken hier binnen, Bert zei dan moet je nu alvast gaan lopen, en ja hoor we waren net op tijd binnen en het begonnen te stort regenen buiten, dit zou de komende 3 uur niet ophouden.

Beetje jammer omdat we nog graag naar het stand wilde gaan in Scheveningen, maar ja met deze regen was dat niet zo leuk.

We besloten om naar de Delta werken in Zeeland te rijden, dat zou toch wel een ruim een uur rijden zijn, maar ook interessant om te zien, We reden van Den Haag, naar Delft en ik vertelde Joris dat Ton hier woont, ook kwamen we langs TNO het bedrijf waar Ton werkzaam is. Via delft kwamen we bij de havens van Rotterdam en dat was ook gigantische om te zien, wat groot is het daar heel veel scheepsvracht en containers lagen daar.

Hierna staken we de zee over naar Zeeland richting de Delta werken bij veere. Toen we de brug overreden heb ik een aantal foto’s gemaakt , maar we maakte ook een stop met de auto om dit alles goed te bekijken,

Ik geniet nog steeds van het uitzicht als we bij de zee zijn, het geluid van het water en de golven die het land bereiken, de wind die je hoofd helemaal leeg waait, heerlijk vind ik dat ,

Toch moesten Pauline en Joris heel erg wennen dan deze wind en Joris dacht eerst dat dat kwam door de wind molens dat deze de wind produceren.

Na een heerlijke wandeling, besloten we ergens te gaan eten voordat we aan de terugreis naar Eindhoven zouden beginnen. We besloten in Goes te gaan eten, Inmiddels sloeg het weer weer om en kregen we weer flinke regenbuien, Ikzelf was er wel een beetje klaar mee en de dag duurde wel erg lang , zeker omdat we zoveel in de auto zaten. We vonden met hulp van Sheila een gezellig restaurantje en ook Sheila kwam nog even langs om een drankje te doen, , het was een lange en vermoeiende dag, maar ook heel leerzaam , ook voor onszelf

Dinsdag 23 juni
Vandaag had Joris een dagje vrij en kon hij heerlijk uitslapen, Ook heeft Joris nog heel veel last van spanning hoofdpijn, Het zijn ook hele vermoeiende dagen hier in Nederland, het is heel lang licht waardoor hij heel erg moeilijk in slaap kan komen, de temperatuur wisseld enorm, zo is het 25 graden en de volgende dag is het 12 graden.

We hebben al flinke weerschommelingen gehad. Ook het dagritme is anders als in Kenia en de eetgewoontes ook. Zo eet Joris in de avond rond 20 uur zijn diner en daarna niets meer, en wij doen dat om half 6 al en gaan daarna nog sporten.

Nadat Joris rustig was opgestaan en lekker een ontbijd voor zichzelf had gemaakt, gingen we eerst langs de action voor een speaker op bleutooth , hierna nogg even langs de apotheek voor sterkere pijnstillers en langs de dierenarts voor brokjes voor de katten. Hierna onze spullen gepakt om te sporten.

Het was half 1 toen we in de sportschool waren. Ik had al vroeg ontbeten en nog geen lunch genomen, ik kwam erachter dat ik helaas niet voor 100 % kon sporten hierdoor. Joris ging lekker met de gewichten stoeien en ik deed een combat les.

Na het sporten thuis alvast begonnen met pannenkoeken bakken en we namen er alvast ieder 1 

Joris ging lekker achter de computer muziek draaien en de speaker testen, , ik deed nog even een boodschap , kortom een rustige middag.

In de middag Samuel even aan de telefoon gehad, dat was even vreemd en wennen , maar wel ontzettend mooi, wat is Kenia dan toch weer even dichtbij

In de avond ging Joris met Kim mee naar Auke en ik ging even met Astrid naar de macro , hierna thuis een transactie via de computer naar de telefoon geprobeerd naar Samuel en dat was allemaal gelukt, hopelijk geen zorgen voor Samuel en Joris als ze nu weten dat ik het mogelijk kan maken op deze manier ….Later in de avond nog een speech geluisterd van een bekende politiek persoon in Kenia waar Joris diep respect voor heeft en hij deze persoon als voorbeeld heeft,

woensdag 24 juni
De tijd vliegt voorbij helaas nog een aantal daagjes te gaan , het is zo gewoon dat Joris hier in huis is, maar we weten strakjes moet iedereen zijn gewone leven weer oppakken , weer werken, geld verdienen en Joris op zoek naar een baan, nieuwe plannen weer maken, maar nu nog even genieten

Vandaag ga ik met Joris richting zee en naar Marjolijn. We reden rond 10 uur aan richting wijk aan zee. Her de auto geparkeerd en naar de zee gelopen.

Helaas is mijn richting gevoel niet zo goed en liepen we de verkeerde kant de duinen in. Het was al wel een mooi uitzicht zo boven op de dijk. We staken de weg over linksaf en probeerde hier de weg te vinden. We liepen een hekje door en gingen weer de duinen in nu wel richting zee.

Het werd een mooie duinwandeling, maar de weg naar de zee was een goede spoorzoeker. Met heel veel plezier probeerde we hekken te omzeilen , door stuiken te gaan en uiteindelijk een zandpad te vinden waar we naar beneden konden eindelijk naar de zee.

Het was heerlijk aan zee, wel veel wind en dat maakte het voor Joris een beetje fris, we hebben toch wel zeker een uur gelopen en toen gingen we bij een beschut terrasje warme chocomel drinken.

Hierna was het maar een kleine 7 min rijden naar marjolein en Joris was blij om haar nog te zien .
Thuis hebben we nog pannekoeken gegeten samen met Roy en Glenda en hierna gingen we een kopje thee drinken bij vrienden