1e werkdag Diani Reef hotel - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu 1e werkdag Diani Reef hotel - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

1e werkdag Diani Reef hotel

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

28 Oktober 2015 | Nederland, Eindhoven

Joris is gisteren begonnen met werken in het Diani reef hotel. Eindelijk weer een doel om op te staan. Zijn werktijden zijn van s morgens half 8 tot 18 uur in de avond.
De 1e 3 maanden krijgt hij training dus niet betaald , ik ben nogal sceptisch over de maanden daarna en wacht af of hij dan wel mag blijven en betaald krijgt, dan zijn nl de feestdagen weer voorbij.

Joris stuurde een foto in zijn T-shirt van het hotel, het eerste wat me opviel is dat de waterpokken vele zwarte vlekken hebben achter gelaten in zijn gezicht, ook ziet hij er nog erg vermoeid uit,
Hopelijk krijgt hij weer goede energie van het werken in het hotel en onder de mensen te zijn

Het Diani Reef hotel is wat ze noemen een walk in hotel , je kunt hier ook zomaar binnenlopen en even een drankje doen. De gasten bestaan voornamelijk uit Kenianen, het buitenlandse toerisme is nog steeds weg in Kenia.

Samuel is weer in Mazeras en bij oma , Simon en zijn vertrouwde omgeving voelt hij zich heel fijn.
Van het hotel om daar in training te gaan hebben ze niets meer vernomen. Samen met Joris heeft Samuel nu papieren ingevuld voor sponsorship aan te vragen om een opleiding tot verpleger te kunnen volgen. /Joris en Samuel proberen iedere keer weer via andere wegen en andere plannen aan hun toekomst te werken.
Het valt niet mee.... ze komen er wel het is soms alleen niet gemakkelijk....

Oma was weer een beetje ziek , volgens Joris een griep ,

27 dec vliegen Marcel en ik weer naar Kenia en kunnen we onze familie weer zien, het huisje bewonderen en proberen mee te denken aan hun toekomst , het weekend gaan we eens kijken wat we nog aan extra spullen hebben liggen om alvast de 2 extra tassen klaar te maken die we mee mogen nemen.

Ik hoop ook Josphat en zijn gezin te ontmoeten , Josphat die we tijdens zijn ongeluk en verblijf in het ziekenhuis mede met de bijdrage van derde geholpen hebben om alle kosten te betalen en zijn rolstoel te kunnen bekostigen.