27 dec - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu 27 dec - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

27 dec

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

29 December 2016 | Nederland, Eindhoven

Onze 1e dag kenia.

Ik was na 3 uur slaap al klaar wakker en heb me aangekleed en wilde vertrekken op zoek maar ontbijd. Hasan hoorde me en zei ben je nu al wakker? Ik wist dat je altijd vroeg wakker was maar zo vroeg :-) . hij wees me de weg naar de shop van joris , links links en rechts. Eieren , tomaten , uien, bakolie ,brood , thee zakjes.

Marcel werd wakker en een goed ontbijd werd genuttigd. Ondertussen een boodschappen lijstje gemaakt van dingen die we missen
Joris kwam en we gingen shoppen . mijn telefoon kaart vam kenia werd weer kleiner geknipt en past weer in mijn telefoon. Op naar de markt en de supermarkt. Waspoeder toiletpapier afwasmiddel een douche trekker musli en yoghurt, theedoek en poets handschoenen. Alle dagelijkse noodzakelijk heden.

Laat in de middag heeft joris voor ons ugali, sukuma wiki em beef bereid. Een local gerecht maar ik vind het heerlijk en ik had er ook nog een bereid visje bij ...alles was zo lekker even samen een leuke comedie gekeken en lekker ontspannen.
We hebben veel gesproken over de family en Marcel begon over het koken in mazeras. Dat doen ze nu nog op de jiko met houtskool dus je kookt niet even wat water voor een kopje thee. Joris heeft op zijn kamer een grote gasfles en hierop kan hij makkelijker en duurzamer koken. We vroegen hoe duur is de gasfles ongeveer 45 euro inclusief een kooktop erop. Bijvullen als hij leeg is kost ongeveer 10 euro. Ze kunnen hier heel lang mee koken.

Ik heb nog voor mijn vertrek 50 euro gekregen van een patienten hier voor gaan we de gasfles kopen in mazeras as vrijdag als we vertrekken. Wat een gemak zullen ze hiervan hebben. Oma kan nu ook een kopje thee krijgen overdag en niet alleen na het eten als de kooltjes nog warm zijn .

Joris liet ook nog zijn nieuwe electra meter zien. Deze heeft hij gekocht en laten aansluiten nadat hij bijna een half jaar het 3 dubbele van de energie rekening moest betalen. Deze meter kan hij overal mee naar toe verhuizen en isnu zojn eigendom. Een investering in de toekomst maar wel weer gewoon 5 euro per maand aan stroom betalen ipv 15 euro
Nu gaan we vroeg slapen ben erg moe, morgen nieuwe plannen maken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Eindhoven

marcel en bianca

2012 from Hassan God created black and white people not to be different but beautifull like a garden with different beautifull flowers .... Thanks Hassan for these beautifull words

Actief sinds 18 Mei 2012
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 95656

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2012 - 21 Oktober 2012

another dream

14 Oktober 2010 - 31 Oktober 2010

dream come true

Landen bezocht: