11 jan - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu 11 jan - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

11 jan

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

17 Januari 2017 | Nederland, Eindhoven

Dit is frusterend
ben ik gisteren, zeker ruim 2 uur bezig geweest om mijn dagverslag te schrijven via facebook hierna foto's erbij plaatsen , upload mislukt , wat een ellende , okay dan morgen ochtend maar weer proberen. Vol goede moed nu het verhaal in 2 gedeeld en het 1e deel geplaatst dat ging goed. Toen de middag een heel verhaal geschreven weer een uur verder , foto's erbij en uploaden , jawel daar gingen we weer, weer mislukt, nu dan maar eerst in wordt typen , weer wifi hotspot aanzetten en hopen dat we bereik hebben dan maar kopiëren en plakken , want weer opnieuw schrijven daar ben ik nu een beetje klaar mee.
In de middag namen we de matatu naar Mombasa en brachten hier de rest van de dag door . We gingen te voet meet de ferry om over te steken. Hierna liepen we naar Florida en genoten we van het uitzicht. We maakten wat selfies en Joris vertelde ontmoet hier weer onze tuctuc driver uit mazeras . Dat was ontzettend leuk, we dachten hij komt toevallig langs want hij werkt in Mombasa, maar nee dat had joris geregeld en hij bracht de hele middag met ons door , dat was heel gezellig, eerst met hem nog een paar selfies en toen gingen we op pad.
We gingen eerst naar ford Jesus en wilde dit van binnen bekijken, maar helaas de entree was voor een blanke 3x zo duur als voor de locals. We besloten om dit niet te doen en zuinig te zijn op onze centen, niemand had er heel veel behoefte aan om dit voor deze prijs van binnen te bekijken.

We liepen wat verder en we kwamen bij de zee met een mooi uitzicht, aan de overkant stonden mooie gebouwen voor entertainment, we kregen informatie over het uitzicht en maakte weer wat herinneringen. Hierna reden we met de tuctuc door de smalle straten van Mombasa centrum , ik moest mijn telefoon opbergen en mijn handtas uit het zicht leggen, We reden langs marktkramen die verschillende specerijen verkochten dat rook heerlijk. We kochten wat cassave chips en baobab vruchten. We reden door naar de haven en zagen hier de schepen af en aan varen .
Hierna reden we terug naar Florida en onderweg zagen we een monument wat ook gedrukt staat op het 50 shilling biljet , hier namen we een paar foto’s, We parkeerde de tuctuc langs de kant van de weg, is er geen ruimte dan duw je gewoon samen met marcel de tuctuc die voor je staat een stukje naar voren .. Je kunt ook je tuctuc gewoon op de stoep parkeren , we hadden heel veel plezier met deze tuctuc en de driver.
We passeerde een indiaanse tempel en Joris nam een paar foto’s vanaf de buitenkant, we mochten ook naar binnen en kregen een kleine rondleiding , het was een vergissing om hier naar binnen te gaan want er hingen gruwelijke foto’s met horror verhalen erbij, na een half uur was ik hier klaar mee , en wilde graag gaan. We lieten een kleine bijdrage achter en vertrokken naar Florida
Hier genoten we van het uitzicht en het vrolijke gezelschap . We name afscheid van onze tuctuc driver en hopen hem nog een keer te zien voordat we vertrekken , zijn moeder vroeg aan hem wanneer komt Joris weer met de muzungu de blanke want dat was heel gezellig.
We liepen bij Florida en genoten van de zee , maakte veel fotos en selfie en stopte onze buik vol met cassave .. laat namen we de ferry weer teug en het was heel erg druk, we dachten dat we de ferry niet konden halen ivm de hoeveelheid mensen die erop wilden. We mochten doorlopen maar vele mensen begonnen te trekken, te duwen en te vechten, we namen wat afstand … we stonden wel op de ferry, hierna de matatu terug naar ukunda .. we hadden een goede matatu driver , wijzelf vielen bijna in slaap, maar waren klaar wakker toen onze driver wilde inhalen en er een tegenligger aankwam zonder licht , hij ging snel weer terug, onze driver kreeg vele complimenten, en de mensen in de matatu waren erg geschokt doordat deze auto reed zonder licht, veilig en wel terug in ukunda en na de mislukte updates toch lekker geslapen en nu proberen het bericht te plaatsen