zondag 7 jan - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu zondag 7 jan - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

zondag 7 jan

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

10 Januari 2018 | Nederland, Eindhoven

Zondag 7 jan

Vanmorgen ben ik samen met Joris naar de kerk gegaan. Ik wilde heel graag deze ervaring een keer meemaken. De kerk is vlakbij waar wij verblijven maar alleen naar binnen gaan dat durfde ik niet. Het is een gebouw met daarin plastic stoelen voor ongeveer 40 personen. Voorin een keyboard en een flinke versterkers ,en daarbij 4 microfoons.
Het zingen is prachtig , energierijke, krachtig en vol emoties. Ook de speeches zo vol kracht.

Tijdens de dienst zeggen ook een aantal mensen die gekomen zijn iets. Joris vroeg mij of ik zelf iets durfde te zeggen dat vond ik te spannend dus deed hij dat voor mij.

Hij vertelde zijn naam , mijn naam en waarom ik in kenia ben. Knap van hem hij maakte er namelijk toch een hele mooie gesproken item van.
Het was mooi om hier samen te zijn vooral omdat het voor hem wat langer geleden was en hij zo welkom werd ontvangen.

De dienst werd op vele momenten in Engels en swahili gehouden achteraf bleek dat het kwam omdat ik erbij was dan schakelen ze meteen iemand erbij in om de dienst op deze manier te houden. Zo heb ik ook alles goed kunnen volgen. Ze hadden ook vele teksten uit de bijbel en wat bleek. Joris heeft de bijbel gedownload op zijn telefoon zo hoeven ze geen kerkboek mee te nemen en kan hij het meteen openen op zijn telefoon en zo mee lezen

Na afloop werd ik ook bedankt voor mijn komst. Joris ging nog even naar het keyboard en speelde er wat op.
De dienst duurt altijd 3 uur en start van 7-10 en van 10-13
We hebben geen foto's gemaakt in de kerk dat was niet op zijn plaatst om te doen.

In de middag zijn we naar de beach gegaan met een sterke wifi verbinding. Ik nam mijn nl sim kaart mee hopend whats app te kunnen installeren op Marcel telefoon die ik nu gebruik. Het lukte dat was fijn en 218 gemiste berichten kwamen binnen. Ook Josphat stuurde me een berichtje waaruit bleek dat hij ook whats app had geïnstalleerd nu kan ik terug in Nederland weer beter contact met hem onderhouden.

We speelde een spelletje poolen, liepen wat langs het strand en genoten van het samenzijn. Natuurlijk won Joris met poolen zoals hij al voorspelde en gaf mij iedere keer 2 kansen om te spelen.
In de avond aten we bij Joris en Aisha rijst met vis , groenten en fruit.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Eindhoven

marcel en bianca

2012 from Hassan God created black and white people not to be different but beautifull like a garden with different beautifull flowers .... Thanks Hassan for these beautifull words

Actief sinds 18 Mei 2012
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 95649

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2012 - 21 Oktober 2012

another dream

14 Oktober 2010 - 31 Oktober 2010

dream come true

Landen bezocht: