zondag 14 jan - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu zondag 14 jan - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

zondag 14 jan

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

16 Januari 2018 | Nederland, Eindhoven

Vandaag zijn we in de ochtend naar de rivier gelopen met Joris, Simon en nog 2 vrienden. Marcel bleef liever bij het huisje om daar de tuin wat te doen.

De afdaling naar de rivier is behoorlijk lastig. Vele stenen en rotsblokken blokkeren je weg. Ik ging op mijn sneakers de jongens gewoon op hun slippers. Simon nam even een andere toeristische route met een toilet onderweg, Joris bleef achter me en maakte vele foto's en filmpjes. Een van de vrienden van Simon hielp me de gehele weg naar beneden. Het is zeer gevaarlijk als je een misstap gaat dan lig je niet zomaar beneden, vele rotsblokken blokkeren je weg en een zachte landing zit er niet in
De jongens namen beneden een frisse duik. Hierna klommen we naar boven dat kon ik makkelijk alleen , boven besef je alleen wel dat het veel energie kost en bij het enige winkeltje dat we direct tegen kwamen kochten we wat cola en sprite en vervolgden we onze weg naar het huisje.

Marcel zou eigenlijk wat gaan rusten zijn rug deed wat zeer, maar bij terugkomst bleek hij heel veel gewerkt te hebben in de tuin samen met jacky.

Helaas komt oma haar kamer bijna niet meer uit , alleen om naar het toilet te gaan ,

In de middag voor de laatste keer bij Josphat geweest. Zo vreemd om dag te zeggen , beide wetend hoe we helpen maar er niet teveel over praten. Hoeft ook niet. Dankbaarheid zit in zijn positief gedrag, zo vrolijk, zo dankbaar.
De rolstoel had nu een lekke achterband en deze werd op keniaanse wijze gemaakt.
Amos was een beetje ziek en we lieten wat pijnstillers achter.
Kleine Ernesto kroop op mijn schoot en viel in slaap. Zo lief zo vrij met mij.
Nancy maakte maïs voor ons klaar.
Het is fijn alles wat we kunnen doen voor dit gezin. Een achterban voor ze te zijn.
Dankbaar ook namens mij dat dit mogelijk is