Update 1 july 2018 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu Update 1 july 2018 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

Update 1 july 2018

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

01 Juli 2018 | Nederland, Eindhoven

Dit is het jaar van de scholen..
Allereerst gaat emylian haar laatse semester in en zal zij ergens in sept dit jaar klaar zijn met haar opleiding klein horeca nu eerst hard bikkelen voor haar diploma
Emylian is totaal 3 jaar bezig geweest met haar study

Sabrina heeft zich in geschreven op een school en gaat op 5 september beginnen aan de opleiding voor kleuterjuf. De school staat in Mombasa en met overleg hebben we ervoor gekozen voor de boarding school om zo kosten van haar kamer te besparen. Dit betekent dat Sabrina haar kamer heeft moeten opzeggen en haar dierbare spulletjes heeft moeten onderbrengen bij vrienden. Sabrina zal voltijds haar tijd door brengen op de school .. In de vakanties als ze naar huis mag dan zal ze bij haar moeder op de kamer logeren. Het was afwegen voor de beste betaalbare keuze en hierdoor hoeven we ook niet bang te zijn als haar kamer niet bewoond is dat haar spullen niet veilig zijn

Joris heeft het 1e gedeelte van de franse opleiding met een examen afgerond en in july krijgt hij hier de uitslag van. Hij heeft zichzelf aangemeld om door te gaan met level 2 naast de full time opleding van hotel management..Om de cursus frans te upgraden wil hij hiermee zijn kansen op een betere toekomst vergroten..

Iedereen dus goed aan de slag en op school of ermee bezig dit mede dankzij de vaste donateurs die dit mogelijk maken
Zo fantastisch om te zien dank jullie wel !
Zonder jullie vaste donateurs zouden we dit alles niet kunnen realiseren

Joris is inmiddels ook naar Nairobi geweest voor zijn visum aanvraag en alle papieren waren in orde.. Over een kleine week weer terug om hopelijk zijn visum op te halen. Het is niet zomaar even naar Nairobi. Het is 12 uur in de nachtbus heen. Kort je aanvraag doen en dan weer 12 uur terug. En dit 2 keer

Bij josphat zijn we bezig om zijn huis te verstevigen. Met alle regen stond het op instorten. Hard wordt er gewerkt door de locals
Ook hierbij zit een vaste sponsor waardoor wij dit gezin iedere keer weer kunnen helpen

Met oma en het herstel van haar benen gaat het beter nog steeds in het gips wat er bijna af mag . oma wordt goed verzorgt door beatrice haar kleindochter

En vandaag is joris naar mazeras afgereisd samen met sandro .. Zoals julie weten is dat een hele trip met de matatu de oversteek met de pont weer een matatu en dan nog de motorbike .maar zo fijn om te weten dat hij weer even thuis is bij oma. Die dan een fanta krijgt en sandro weer kan knuffelen. Ik denk dat het wel 2 maanden geleden was dat Joris voor de laatste keer in mazeras was maar hierdoor zijn de momenten van samenzijn wel heel erg mooi
Sandro is flink gegroeid

Duimen voor as week dan reist Joris voor zijn visum weer naar Nairobi