24, 25 sept - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu 24, 25 sept - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

24, 25 sept

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

26 September 2018 | Nederland, Eindhoven

24 sept,
Vandaag bezig geweest met kleine prulletjes in en om het huis,
Stoofvlees gemaakt en boerenkool stamppot gegeten wat Joris zich heerlijk liet smaken. In de avond kwam een vriendin langs die nog vele spulletjes voor Kenia had uitgezocht

25 sept
Vandaag stond een mooi dagje Limburg op ons programma. We waren uitgenodigd door de sponsor die sinds kort ook op Josphat project staat.
We reden naar Kerkrade en werden ontvangen met een overheerlijke lunch.
Joris proefde hier de oude kaas , de kipsalade en het gehaktbrood, hij at zelfs een croissant.

We reden via een mooie Limburgse route naar het Drielandenpunt in Vaals. Het is het hoogste punt van Nederland en hier komen ook de grenzen bij elkaar van Nederland, Duitsland en België.
We mochten de koning Boudewijn toren in en gingen met de lift naar boven , waar we noten van het uitzicht van de 3 landen. Onze Limburgse gids wist ons heel veel historie te vertellen en Joris vond het allemaal zeer interessant.
Na een kopje koffie reden we verder richting Aken.

Na een omleiding in het Limburgse landschap bereikte we laat in de middag Aken.
We parkeerde de auto en liepen door het centrum van Aken met vele mooie bezienswaardigheden.
We namen een kijkje bij de Elisenbrunnen. Hier komen twee warmtebronnen uit de muur met zwavelhoudend water met een temperatuur van 48 graden Celsius. Het water schijnt genezend te werken tegen allerlei kwalen.
Het is gelegen in een heel mooi park waar je kunt genieten van een mooie wandeling , in een bijzondere omgeving.

Hierna zijn we naar de Dom van Aken gelopen om deze mooie kerk van binnen te bezichtigen. Helaas waren we net te laat en was de kerk gesloten. We gingen een hapje eten en hoopte dat we dan het gebed van 18.30 zouden kunnen volgen, maar ook dat was ons niet gegund ivm met een concert in de kerk om 19,30... Toch was deze dag zeker de moeite waard met alles wat we gezien hebben onderweg en wat ons verteld is over alle historie. We sloten de dag af met een kopje thee en een zeer bijzonder waardevol gebaar naar Joris toe.