28 oktober 2018 Sabrina - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu 28 oktober 2018 Sabrina - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

28 oktober 2018 Sabrina

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

28 Oktober 2018 | Nederland, Eindhoven

28 oktober 2018
Sabrina

Gisteren schreef ik over Joris en het gezin van Josphat. Het zijn 2 grote gezinnen die we met hulp kunnen helpen. Dat is fijn.
Maar er is ook nog een ander meisje afzonderlijk van deze gezinnen die we helpen, nl Sabrina

Sabrina hebben we leren kennen in 2012 toen ze stage liep in het hotel waar we logeerde. We schreven af en toe en als we in kenia waren zochten we haar en haar moeder op.
We begonnen haar te helpen met de huur van haar kamer te betalen en haar wat te informeren over een opleiding. Mbv een opleiding kun je wat harder aan je toekomst werken

Dit jaar heeft ze uiteindelijk een opleiding gevonden waar ze zich op wil richten. Onderwijsassistente.
We hebben een sponsor gevonden die ons wil helpen om haar school te betalen en inmiddels zit ze nu een aantal maanden op school.
Sabrina heeft haar kamer opgezegd en zit nu op kostschool. Het was even wennen om je veiligheid op te geven en je te storten in de onzekerheid van wat je te wachten staat.

Inmiddels is Sabrina goed gewend en heeft ze afgelopen week zelfs een presetatie moeten geven. Ze was heel zenuwachtig maar heeft het met goed gevolg afgelegd. Ze heeft nieuwe mensen leren kennen en geleerd situaties te accepteren die je niet kunt veranderen. Ze eet nu iedere dag ugali met bonen. Saai maar ze heeft geen honger. Ze is zelfs wat voller geworden. Iets wat ze graag wilde. Trots op deze keuze en dat we haar kunnen helpen. En trots op Sabrina dat ze het zo goed doet
Sabrina op onderstaande foto met het oranje shirt aan