29 oktober 2019 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu 29 oktober 2019 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

29 oktober 2019

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

29 Oktober 2019 | Nederland, Eindhoven

29 oktober 2019
De bouw gaat verder

Joris is naar Mazeras geweest en heeft alles weer gezien zoals de watertoren gebouwd wordt. Er is weer volop zand , grind en cement gekocht om verder te bouwen.
Joris maakt zich druk dat de Keniaanse shillings zo snel uitgegeven kunnen worden. We hebben hard ons best gedaan voor wat extra donaties.
Eten doen ze altijd erg zuinig.
Er is veel gedroogde maïs op het veld waardoor ze iedere dag Ugali kunnen eten met groenten.
Ik kreeg weer een aantal energieke foto's waarop de vordering van de bouw te zien is. Emanuel helpt erg goed mee en stuurt het aan als Joris er niet is.
Joris is afgelopen dinsdag een dagje ziek thuis gebleven van zijn stage. De flinke verkoudheid houd nog steeds aan. Vandaag zou hij wel weer naar het hotel gaan om te werken. Ik kreeg nog een paar leuke enthousiaste foto's van Joris met zijn little boy Sandro

Josphat stuurde me een foto van zijn deur. Deze staat idd bijna los van de muur en moet weer vast gemetseld worden. Een bedrag is gegeven en ook Josphat kan aan de slag met de reparatie van zijn deur.
Josphat schreef me gisteren dat hij niet naar zijn shop kon ivm de regen. Geen inkomsten dus. En Nancy ook zonder baan. Het betekende een dag binnen blijven samen met Nancy en de boys.
Voorheen ging Nancy naar de markt en daar verkocht ze groenten. Dat zou ze graag weer willem doen. Zich nuttig voelen en iets doen om te zorgen dat er kleine inkomsten zijn. Josphat schreef gisteren dat ze een klein bedrag nodig hadden om op te starten. Hierbij hebben we geholpen en Nancy was zeer dankbaar. Ze gaat hiermee heel snel aan de slag.

Op deze manier helpen we ze weer vooruit....