9 nov 2019 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu 9 nov 2019 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

9 nov 2019

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

09 November 2019 | Nederland, Eindhoven

9 nov 2019
Donaties voor Sabrina

Sabrina ons tere poppetje uit Kenia.
Hard studeren voor haar opleiding als onderwijs assistente. Een kans die we haar kunnen bieden door een donateur die haar opleiding betaald.
De opleiding is in een boardingschool en alleen in de vakantie periode kan Sabrina terug naar haar moeder en haar kamer.
De kamer die Marcel en ik betalen.
Op de opleiding wordt eten aangeboden Ugali en bonen. 3x per dag 7 dagen per week.

Toch voelde Sabrina zich niet goed en erg zwakjes. Ze is naar de dokter gegaan en heeft een lichamelijk onderzoek gekregen.
We kregen een foto toegestuurd van de uitslag. Een ernstig ondergewicht is voornamelijk de oorzaak.
37 kilo wegend met een lengte van 1.52 en een erg lage lichaamstemperatuur.

Sabrina schreef ons omdat we haar extra onkosten betalen en proberen te helpen waar we kunnen. In emergency weet ze ons gelukkig te vinden
Toch voelde ze zich zeer bezwaard. Ze moet bijeten, bananen , avocado , eieren en meer beter voedsel dat het lichaam goed kan ondersteunen.
Sabrina schaamt zich dat ze hulp moet vragen bang dat we de hulp stop zetten als ze gaat vragen.
Maar deze vragen zette mij juist aan het denken.

Ook dit meisje in ons project heeft iets meer hulp nodig dan wij kunnen bieden.
Ik werdt stiller en begon te denken samen met Marcel wat kunnen we doen, hoe krijgen we dit voor elkaar.

Yep ook wij moesten in Nederland gaan vragen en dan besef ik ook hoe moeilijk dat is. Mensen die per maand een kleine donatie willen en kunnen geven, een laatste strohalm voor de hulp. Nee heb ik , een ja kan ik krijgen als zijn het er maar een paar. Die paar kleine donatie daar kan sabrina extra voedsel van kopen.
Ontzettend dankbaar dat 1 donatie al binnen is en 1 persoon ook een ja heeft gegeven.
Er staan nog een paar lijntjes uit met hopelijk ook een positief resultaat.

Ook ik voel mentaal zal ik wel of zal ik niet vragen. Wat zullen mensen wel denken of hoe zullen ze reageren.
Ik vraag niet voor mezelf, ik ben een tussenpersoon en filter de vraag en de hulp......En voor alles ben ik zeer dankbaar
Liefs Bianca
Namens Sabrina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Eindhoven

marcel en bianca

2012 from Hassan God created black and white people not to be different but beautifull like a garden with different beautifull flowers .... Thanks Hassan for these beautifull words

Actief sinds 18 Mei 2012
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 95674

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2012 - 21 Oktober 2012

another dream

14 Oktober 2010 - 31 Oktober 2010

dream come true

Landen bezocht: