29 dec 2019 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu 29 dec 2019 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

29 dec 2019

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

29 December 2019 | Nederland, Eindhoven

De kerstdagen voorbij

De kerstdagen zijn voorbij. Een nieuwe generatie is gekomen in ons leven. Op 22 dec heeft onze dochter het leven geschonken aan kleinzoon Riff. Het leven wordt doorgegeven.

De kerstdagen zijn voorbij en het nieuwe jaar in het vooruitzicht. Dagen vol met goede voornemens en overdenkingen, verwerkingen en terug blikken. Toch hopend op mooie vooruit blikken , plannen die gemaakt worden of gewoon leven bij de dag. Genietend van elke dag hoe die ook zal zijn. Geluk , verdriet wisselen zich af. Het leven in balans. De weegschaal zal uitslaan soms naar zeer verdrietige momenten maar ook weer naar vreugde en geluk. Ying en yang..
Omarm de mooie maar ook de pure verdrietige momenten. Makkelijker gezegd dan gedaan. Ook dit alles heeft zich intens afgewisseld in ons leven. En ook ik vond het lastig om al het mooie te zien na al het verdriet. Toch de kracht om door te gaan en dan komt uiteindelijk de weegschaal weer uit zijn diepte.

Zouden de mensen zich in Kenia zich ook weleens zo voelen. Hoe diep gaan zij met het verlies wat ze meemaken. Ook Josphat heeft dit jaar zijn moeder verloren. Welk vooruitzicht heeft hij elke dag. De kracht om door te gaan. De vreugde van Nancy en zijn kinderen. En in diepe zorgen wij als back up. Zo hebben we onze vrienden in Kenia extra gesponsord met de kerstdagen, zodat ook zij mooie en liefdevolle dagen mochten beleven.

Joris moest dit jaar werken en dat zal nu voortaan zo blijven. In plaats daarvan zijn Aisha en Sandro naar mazeras gegaan. Ze hebben een lekkere maaltijd bereid voor oma en de jongens. Samen zijn hoeft niet altijd letterlijk. Samenzijn is ook met je hart bij elkaar.
Dankzij 3 extra donaties die ik heb verdeeld onder Joris, Josphat en Sabrina hadden zij met hun familie hele fijne dagen. Heel veel dank voor deze verrassingen. Een mooi gebaar en een welkom geschenk.

Ik kreeg heel mooie foto's het geluk werd met mij gedeeld. Als ik me verdrietig voel bidden ze voor mij en mijn familie. Maar ook het intense geluk delen ze met mij. Ver weg en toch dichtbij
Een schooljaar hebben we afgesloten van Joris. Een 2 jarige opleiding afgerond met eindelijk een baan en jawel gisteren een 1e salaris gekregen. Niet veel maar trots is Joris wel. Al zijn energie om een gezin met studie en stage te combineren totaal afhankelijk aar doorzetten. Eindelijk licht in de tunnel. Een lampje gevormd door hemzelf. Zijn krachtbundel
Nu gaat Sandro vanaf jan naar school

Sabrina gaat haar laatste schooljaar in. En daarna druk op zoek naar een baan. We helpen verder totdat ze uiteindelijk sterk genoeg zijn om te vliegen zonder ons.

En Josphat en zijn gezin. Het is niet erg , wetend dat hij heel erg lang hulpbehoevend zal zijn. Maar wat een kracht en positiviteit bezit deze man. Zijn mooie glimlach doorbreekt elk verdriet.
Trots toonde hij zijn kinderen met de kerstdagen.
Ook aisha stuurde foto's van oma en Sandro.
Wat willen we nog meer...
Niets , doorgaan, zoals we nu doen. Focussen op de mooie dingen in het leven en onarm de verdrietige momenten. Trotseer tegenslagen en zie het mooie geluk. Alles heeft een reden in het leven. Levenslessen om te leren en liefde om te geven.

Voor iedereen die ons project steunt , en volgt
Heel veel liefde, geluk en gezondheid voor 2020 en dank jullie wel namens ons en onze vrienden in Kenia