Corona is overal - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu Corona is overal - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

Corona is overal

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

22 Maart 2020 | Nederland, Eindhoven

Corona is overal, ja ook in Kenia.
Vandaag heb ik weer met Josphat en Joris gesproken.
Josphat kan geen update melden met betrekking tot de hoeveelheid besmettingen. Hij kon me ook niet zeggen waarom de overheid de Kenianen geen update geeft.

In het dorp Mazeras was een oude vrouw overleden niet aan corona overigens. De overheid verbied dat er mensen naar een uitvaart mogen. Toch is Josphat samen met Simon naar de uitvaart gegaan. Ze vonden dat de oude vrouw toch een waardig afscheid had verdiend.
De kerken en de moskee zijn gesloten, ook in een matatu mogen maar 8 personen en geen 12.

Na de uitvaart zijn een aantal personen waaronder josphat naar een klaslokaal gegaan samen met de priester en hier hebben ze een gezamenlijk gebed gedaan voor alle familieleden , het land en het corona virus.

Ik had al wat extra geld gestuurd voor de mensen die we helpen ivm de corona. De markten gaan nl binnenkort sluiten. Dan blijven alleen de dure supermarkten over. Hopelijk kunnen ze wat eten opslaan.
Alle scholen zijn gesloten, alle kinderen zitten thuis en er is geen thuis study.

Ook Joris heeft extra sponsoring gekregen. Hij heeft direct wat gestuurd naar mazeras om ook daar wat opslag te maken.

Joris is nu nog werkzaam in het hotel. Er zijn nu nog 12 gasten. Allemaal locals.
We blijven ze volgen.