28 Jan - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu 28 Jan - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

28 Jan

Door: marcel en bianca

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

29 Januari 2023 | Nederland, Eindhoven

28 Jan

Om 20 uur zijn Marcel en ik even gaan slapen. Mijn mind is alweer bezig met de reis. Radertjes die even stil hebben gestaan, gaan langzaam weer aan.

We hebben ons alarm gezet iets voor 24 uur. Joris was precies op tijd samen met Joe onze taxichauffeur.

Joe hebben we 2 jaar geleden ook gezien. Een zeer vriendelijke jongen die ons toen hielp met de koffers die in Istanbul waren achter gebleven.

Zo fijn dat Joris zoveel contacten heeft en hoe hij hiermee omgaat.

Toen we een dag eerder uit Mazeras terug kwamen ( omdat ik niet zo lekker was ) heeft Joris geregeld met Rosie ( de verhuurster van ons appartement) dat we geen dag extra hoefde te betalen.

Onderweg naar de airport was het zeer rustig. Bij de ferry konden we direct doorrijden. Heel wat anders dan een week eerder toen we ruim 2 uur gestrand waren in de traffic jam.

De ferry ligt in de nacht aan de kant van Ukunda en vaart direct uit voor mensen die de oversteek naar de airport moeten maken. We kwamen een aantal blokkades van de politie tegen en ook hier mochten we doorrijden.

Bij de douane waren er geen problemen en er werd ons verteld dat de koffer doorgelabeld zal zijn ( weet niet of ik hierop wil of kan vertrouwen ) uiteindelijk liepen wij net als vele andere door toen onze koffer niet verscheen

De wachttijd vliegt voorbij, zeker als ik die besteed om de website te updaten.

Met Joris hadden we nog even contact.

We namen de madazi als vroeg ontbijt.

De vlucht naar Nairobie verliep zeer voorspoedig. De vlucht naar Amsterdam had uiteindelijk een uur vertraging. Een half uur extra wachten en daarna na boarden weer een half uur extra wachten. We hebben fijne plaatsen,beide naast het gangpad. De wachttijd hebben we gevuld met personen die we ontmoeten. Een bijzondere vrouw uit Duitsland met mooie levensverhalen.

Vele Duitse personen vliegen naar Amsterdam en daarna nog een vlucht richting Duitsland. Het blijkt zoals ik al vermoede dat het deze keer zeer lastig was een goede vlucht te vinden.

Onze plannen en een soort van agenda is alweer gemaakt voor volgend jaar. We vonden het erg prettig dat we dit jaar voor het eerst direct naar Mazeras zijn gegaan en willen hier graag aan vasthouden. Janet is dit jaar voor het eerst naar Ukunda gekomen. Ze heeft ontzettend genoten en dat zouden we ook graag willen herhalen.

Joris had het moeilijk om los te laten en ons weer te zien vertrekken. Meerdere malen bedankjes en knuffels over en weer. Elkaar zien tot het niet meer kon, daarna nog even appen... back to work....

Op naar ons eigen gezin , de katten , ons werk en sociale leven, vermengd met tijd voor Kenia. Wat een rijkdom ...