PROGRAMMA - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu PROGRAMMA - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

PROGRAMMA

Door: marcelbianca

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

08 September 2010 | Nederland, Eindhoven

Programma tandheelkundigkamp 13t/m 25 oktober 2010

Woensdag 13 oktober 2010 vertrek van Schiphol om 20.40uur

Verzamelen om 17.30 uur in vertrekhal 2, balie wordt later bekend

Jullie paspoort met visum nemen wij voor jullie mee. Niet vergeten: het gele inentingsboekje.

Hotelvouchers krijgen jullie ook op Schiphol.

Het vluchtschema is:

HEEN

Woensdag 13 oktober 2010 vertrek Amsterdam naar Nairobi 20.40 uur KL 4141

aankomst Nairobi 14 oktober 6.15uur (1ste mogelijkheid geldwissel?)

Bagage v/d band halen en naar ander gebouw.

Vertrek Nairobi naar Mombasa 8.30 uur KL 4177

aankomst Mombasa 9.30 uur

Er staan busjes (Noor) voor ons klaar

TERUG

Zondag 24 oktober, vertrek hotel +/- 16.00 uur, volgt nog overleg.

Vertrek Mombasa naar Nairobi 19.50 uur KL 4183

aankomst Nairobi 20.50

Vertrek Nairobie voor Marcel en mij volgt later aangezien

Marcel en ik 2 dagen langer in Nairobie blijven.

Vervoer in Kenia naar het hotel gaat met busjes die ons ophalen. De rijtijd

is ongeveer 1 uur en 30 minuten, afhankelijk of we de pont wel/niet halen.

We zijn om ca. 12.00 uur in het hotel.

Adres: Diani Sea Resort, Diani Beach Ukunda

De temperatuur kan gedurende de reis zeer wisselend zijn. In het vliegtuig en Nairobi kan het soms koud zijn. Zorg dat je laagjes kleren aan hebt, zodat je in Mombasa weer wat uit kan doen. Was je handen in het vliegtuig regelmatig of gebruik geprepareerde doekjes.

Werk:

We gaan op de Mvindeni School, een lagere school met ca.1000 leerlingen, controleren, behandelen en poetsles geven.

Wij zullen ook pijnklachten van volwassenen uit de omgeving, ouders en leerkrachten behandelen.

Afstand naar deze school is ongeveer een half uurtje rijden vanaf het hotel.

Werkkleding:

We dragen de T-shirts van de Stichting.

Daaronder voor de dames korte of lange broeken en de heren lang of bermuda.

Het liefst wit/zandkleurig. Er kunnen patienten komen met overwegend moslimgeloof, dus dames: liever geen blote knieen.

Dichte schoenen, waar je uren op kunt staan en geen blessures krijgt door vallend materiaal.

Werkprogramma:

Op de dag van aankomst zal door een kleine groep in de middag worden gestart met de opbouw van het tandheelkundig kamp.

De overige teamleden kunnen deze middag invullen naar eigen wens.

Wij willen in ieder geval 5 a 6 dagen werken.

Vooralsnog willen wij vrijdag en zaterdag werken, zondag rustdag, en dan maandag, dinsdag werken,woensdag rustdag, donderdg en vrijdag werken.,evt vrijdag middag al beginnen met opruimen en inpakken.

Zaterdag morgen invertariseren met een deel van de groep. Op de rustdagen zijn er zoals besproken verschillende excursies mogelijk. Of lekker een dagje strand .

Hotel:

We logeren in het Diana Sea Resort, Diani Beach.

Tel nr. 00254403203437 of 0254403203437

Het hotel heeft alle faciliteiten zoals e-mail, fax en telefoon. Alle drie zijn duur. Het beste is om je vanuit Nederland te laten bellen. Om 18.30 uur ben je meestal op je kamer. Dit is Nederlandse tijd 17.30 uur. Je kunt daar ook een Kenia telefoonkaart kopen.

De kamers hebben een muggennet en een airco.

Water uit de kraan is GEEN drinkwater. Er staat soms een thermoskan voor gebruik na het tandenpoetsen. Onze voorkeur gaat uit naar spoelen met water uit zelf gekochte flessen. Drink alleen water van de door jezelf gekochte flessen .

Laat de douche en kranen eerst 10 minuten lopen ivm. legionella. Houd de deur van de badkamer gedurende deze sessie gesloten en ga maar even naar buiten.

Douche en airco kunnen het wel eens af laten weten, maar na enkele malen melden komt het wel goed. Geduld is een schone zaak.

Het hotel is all-inclusive. Dit betekent, dat alle basis-consumpties zijn inbegrepen, na 24.00 uur moet worden betaald. De wijn aan tafel is gratis. Sterke dranken als whisky etc. is wel voor eigen rekening.

De was kan worden gedaan( tegen betaling). Neem zelf een tube snelwasmiddel mee om zelf je T-shirt na een dag werken te wassen. Hang ze in de buurt van de airco, want alles droogt slecht ivm de hoge vochtigheidsgraad en je moet toch iedere dag een schone aan. Hang ze niet buiten, want een aap gaat er mee vandoor. Kamerdeur naar buiten dichthouden ivm apen, die zelfs een tas openen als er eten/snoep in zit. Je zult niet de eerste zijn, die geconfronteerd wordt met een aap bij de toilettafel als je niets vermoedend uit de badkamer komt.

in de avond worden de heren verwacht NIET in korte broek of bermuda aan tafel te verschijnen en dames NIET in shorts.

Groetjes

Ria