De Heenreis - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu De Heenreis - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

De Heenreis

Door: marcelbianca

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

15 Oktober 2010 | Nederland, Eindhoven

De aankomst in ons hotel in Mombasa is om 12 uur gepland op donderdag 14 oktober.

We verzamelde op Schiphol om uiterlijk 18 uur. Natuurlijk waren we veel te vroeg, maar gelukkig was er al iemand van onze groep die ons meteen herkende en zo langzaamaan werd onze groep compleet.

We namen afscheid van onze kids en gingen ons avontuur beginnen. We gingen met z'n alle gezamelijk de bagage afgeven en inchecken, er was nog even tijd voor een hapje en een drankje en zo leerde we elkaar een beetje beter kennen. We hadden elkaar namelijk pas 1 keer ontmoet in Augustus.

Marcel en ik zaten in het vliegtuig bij elkaar en schuin achter ons zat Cees van onze groep en 2 rijen voor ons zaten Rob en Ria onze kampleiders van ons team. Het was heel gezellig foto's en verhalen over de gezinnen gingen over en weer.

Het was 10 uur vliegen een behoorlijke lange vlucht, maar Marcel en ik zaten helemaal gesetteld met een puzzelboek, een leesboek en een tv scherm voor ons. Veel tijd hadden we niet. We vlogen om 20.30 en er moest ook nog geslapen worden omdat we de volgende dag al zouden beginnen met het opbouwen. Het slapen werd niet veel maar we hebben heerlijk gerust onder onze slaapdeken en kussen. We kregen lekker eten onderweg met een keuze uit verschillende menu's.

s'Morgens om 3.30 kregen we een ontbijd en daarna was de landing in Nairobie. We gingen de koffers en tassen verzamelen om opnieuw in te checken in de binnenlandse vlucht naar Mobasa. Deze vlucht duurde een uurtje en weer kregen we een heerlijk ontbijd.

Het was even lastig om na de landing het vliegveld te verlaten omdat we zoveel spullen bij ons hadden werden we extra gecheckt. Na een hoop hecktiek konden we naar onze busjes. Er stormde ineen keer heel veel mensen op ons af om ons te helpen. Ze vroegen allemaal om geld en Rob gaf een fooi voor iedereen gezamelijk die ons geholpen had.

We reden met 2 busjes een uurtje richting Mobasa en gingen hierna een pontje over. Daarna was het nog een half uurtje rijden en toen waren we bij het hotel.