Zaterdag 16 oktober - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu Zaterdag 16 oktober - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

Zaterdag 16 oktober

Door: marcelbianca

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

19 Oktober 2010 | Nederland, Eindhoven

Vandaag weer om 6 uur opgestaan en om 7.30 was iedereen klaar om te vertrekken. Vandaag waren we eerder opgestart en om 8.30 was de eerste patient binnen. Gisteren tijdens de meeting hadden we besloten dat ik bij Marion zou blijven assisteren. Tjeerd en Carolien wilden niet de hele dag behandelingen uitvoeren dus Marion en ik hebben samen met hun besloten om 1/2 intake en 1/2 behandelingen uit te voeren. Vandaag begonnen Marion en ik aan de stoel met de behandelingen. We zijn een goed team samen. Sharon begon haar dag minder goed en ze had heel veel problemen met haar unit. Marcel was flink aan het werk om het probleem op te lossen. Er lag een patient in de stoel. Marcel is ruim een half uur bezig geweest en deze patient is de hele tijd geduldig blijven liggen in de stoel. Marion en ik hebben vandaag heel veel vullingen en extracties gedaan.

Vandaag hadden we een meisje in de stoel voor een vulling en ze had ook haar voortand afgebroken. Het mag eigelijk niet maar we hebben die weer heel erg mooi gemaakt. Rob kwam eventjes langs en hij zei " geef haar maar een mooi cadeautje " waarmee hij zijn goedkeuring gaf voor de voortand. Een andere patient had een heftige ontsteking bij een kies. We moesten deze kies eruit halen, dat was heel ranzig. De ontsteking had al heel veel bot weg gevreten. In Nederland zouden we deze patient heel veel nazorg geven en dan zouden er middelen zijn om haar te helpen. Nu hebben we ervoor gezorgt dat het bloeden stopte. Pijnstillers en antibiotica meegegeven. Ze moest ook nog een vulling aan de andere kant laten doen. We hebben haar gevraagd om maandag alstublieft terug te komen voor de vulling en dan kunnen wij ook meteen de nazorg doen. We willen haar heel erg graag terug zien.

De patienten zijn heel erg moedig en heel erg dapper. Ze ondergaan de anesthesie heel goed, en ze zijn juist heel blij dat we er zijn om ze te helpen. Bij de behandelstoel zeggen ze heel vaak dank je wel en dan krijgen we een hand. Hoeveel pijn ze ook gehad hebben bij ons. Ze blijven dankbaar. Tijdens de pauze hebben we weer heel veel kleding uitgedeeld. Op een gegeven moment werdt het heel erg duwen en trekken dus toen zijn we er maar even mee gestopt.

Ijsblokjes vinden de kinderen erg lekker. We krijgen deze mee vanuit het hotel voor de koelbox. Gisteren hadden we deze bij een boom leeg gemaakt en achteraf zagen we de kinderen lopen met de vieze ijsblokjes. Vandaag hebben we ze aan het einde van onze werkdag uitgedeelt en zo vele kinderen happy gemaakt.

Vandaag is Marcel samen met Rob na werktijd bij de school gebleven. Er was nog heel veel te doen. Ze hebben al onze materialen goed na gekeken, olie in de agregator ververst. Verder de deuren en sloren van onze lokalen na gekeken en er nieuwe sloten opgezet. Verder hebben ze nog een behandelstoel gerepareerd. Vanavond bij de meeting bleek maar weer hoe onmisbaar hij is.