Woensdag 20 oktober - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu Woensdag 20 oktober - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

Woensdag 20 oktober

Door: marcelbianca

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

24 Oktober 2010 | Nederland, Eindhoven

Vannacht vanaf 4 uur ben ik ziek geworden, buikgriep, medicatie ingenomenen verder niet zoveel meer geslapen. Alles was redelijk onder controle dus ik ben toch mee naar de school gegaan.

In Kenia is het vandaag een feestdag Prresidents Day. De school was eigenlijk vrij maar voor ons zijn er toch leerlingen naar school gekomen. Alleen de jongere kinderen zouden we vandaag behandelen. Bij aankomst zater er ook al locale mensen te wachten. Sommige kinderen van de locals hadden een feestjurk aan.

Vandaag hadden we weer een vooraad aan uniformen om uit te delen. Er was een jongetje met een kleiner broertje. Hij zorgde voor zijn broertje. Hij ongeveer 9 jaar oud en zijn broertje een paar jaar jonger. Hij vroeg mij om een uniform voor zijn broertje. De uniformen zouden pas na anderhalf uur geleverd worden. De broertjes woonden een uur lopen van school vandaan. Ik vroeg of ze mochten blijven wachten. Dat was geen probleem. Ik markeerde de hand van zijn broertje. Ik vroeg hem of hij voor mij een houten tandeborstel wilde maken terwijl hij moest wachten. Op een gegeven moment kwam de jufrouw met de jongen naar me toe en hij had een mooie tandeborstel voor mij gemaakt. Eigenlijk is dat een stok waarvan ze een groot deel schoon slijpen met een mes. Aan het begin van de stok gaan ze dan kauwen zodat daar een borsteltje ontstaat , die borstel gebruiken ze dan om te poetsen.

Vandaag wilde een groepje jongens een liedje zingen voor ons. dat hebben we gefilmd en dat vonden ze prachtig. s'middags kwamen de uniformen en gelukkig heb ik de jongen van de tandeborstel en zijn broetje een nieuw uniform kunnen geven. Aan het eind van de middag zijn we vast begonnen met inventariseren van alle materialen. Morgen gaan we de kliniek weer afbreken. We hebben de hele school gedaan en heel veel locals.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

marcel en bianca

2012 from Hassan God created black and white people not to be different but beautifull like a garden with different beautifull flowers .... Thanks Hassan for these beautifull words

Actief sinds 18 Mei 2012
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 99927

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2012 - 21 Oktober 2012

another dream

14 Oktober 2010 - 31 Oktober 2010

dream come true

Landen bezocht: