Zondag 24 oktober - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu Zondag 24 oktober - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

Zondag 24 oktober

Door: marcelbianca

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

30 Oktober 2010 | Nederland, Eindhoven

Vandaag is onze laatste dag in Mombasa. Vanmiddag om 15 uur rijden we terug naar het vliegveld in Nairobie.

Vanmorgen is Marcel samen met Rob weer vertrokken naar de DDC kliniek. Er was een rontgenapparaat stuk en Rob kreeg deze niet gemaakt. Marcel ging ermee aan de slag en het bleek dat er een zekering stuk was. De juiste zekering was niet op vooraad, dus heeft Marcel zelf een zekering gemaakt. Zekeringen worden meegebracht vanuit Nederland. Marcel heeft er meteen maar een paar meer gemaakt zodat ze nu een kleine vooraad hebben.

Het is heel raar om weg te gaan, we hebben zoveel gezien en zoveel gedaan, en we willen nog zoveel doen. Onze 1e keer Mombasa samen met de DDC was een fantastische ervaring. De samenwerking met ons team was super en erg zorgzaam. Alles wat we hebben gezien zullen we niet snel meer vergeten.

Plannen om nog meer te kunnen betekenen zijn bij Marcel en mij weer gemaakt. We willen graag meer scholen bezoeken, helpen een nieuwe DDC kliniek te bouwen in Kwale, leven tussen en met de lokale bevolking, hulp bieden waar die het hardste nodig is en zorgen dat onze hulp ook op de juiste plaats aankomt. We gaan weer armbandjes maken, pennen verzamelen.

Iedereen kan en mag ons helpen, dat zou super zijn. We kunnen vele dingen gebruiken zoals kleertjes voor baby's, hotel producten zoals kleine flesjes shampoo en en zeep voor de mama's, pennen en potloden voor de kinderen, BH voor de vrouwen, kleine knuffeltjes voor de kinderen tijdens de behandelingen, tennisballen en nog zoveel meer. Bijna alles is welkom.

Ook kunnen jullie ons weer steunen. Marcel en ik hebben binnen de stichting ons eigen potje. Wanneer Marcel en ik weer naar Kenia gaan dan gebruiken we dat geld voor de schooluniformen, de gordijnen in het ziekehuis, kussens, ventilatoren, schriftjes voor de kinderen ( zijn hier nl erg goedkoop) onderbroeken voor de kinderen, noem maar op, stekkers sloten en onderhoud.

Er zijn plannen om een nieuwe DDC kliniek te bouwen in het dorpje Kwale vlakbij Ukunda. Marcel zijn hulp is hiert meer dan welkom en wij willen zeker gaan proberen om dit te realiseren. Plannen om een weesmeisjes te steunen zijn er ook gegroeid binnen ons gezin.