Joris Wijgerse - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu Joris Wijgerse - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

Joris Wijgerse

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

02 December 2012 | Nederland, Eindhoven

Joris Wijgerse

Even een tekstje op onze website over Joris Wijgerse.

Zoals vele van jullie al gemerkt hebben is ons gezinnetje na onze reis in Kenia uitgebreid met onze keniaanse zoon Joris Wijgerse of te wel Ernesto Mangale…

De naam Joris wijgerse heeft Ernesto in Kenia gekregen van onze kinderen, Wendy, Kim, Roy en Susanne.

De plannen om Joris te helpen met zijn leven in Kenia zijn bij terugkomst na onze reis pas ontstaan en uitgegroeid..

Joris is een 26 jarige weesjongen die werkt in het hotel waar wij tijdens onze vrijwilligers reis verbleven.
In het Diani Sea resort werkt Joris bij het Colobus team het animatie team van het hotel.
Hij heeft heel veel tijd met onze kinderen door gebracht en heel veel plezier met ze gemaakt.

Tijdens ons verblijf is er een vriendschap ontstaan met onze kinderen en Joris. Ze hebben heel veel plezier met elkaar gemaakt en elkaar goed leren kennen.
Joris heeft voor onze kinderen vrijblijvend een mooi armbandje gemaakt, en wij hebben hem weer heel veel spullen gegeven toen we weggingen.

Mooie herinneringen van momenten samen met Joris hebben we meegenomen naar Nederland

Terug in Nederland zijn we contact met Joris blijven houden en kregen we veel informatie over zijn leven in Kenia van hem.
Joris is een weesjongen die zijn vader aan cholera heeft verloren en zijn moeder aan kanker.

Joris heeft nog een zus van 22 jaar en vier broertjes van 19,17,14 en 12 jaar. Samen met zijn oma van 84 jaar wonen ze op een uur rijden van het hotel vandaan.
In de dagen dat Joris vrij is gaat hij naar huis om daar te zorgen dat alles goed loopt met zijn oma die als Joris er niet is voor zijn broertjes zorgt.

Zijn zus werkt in Mombasa om zo haar school te kunnen betalen en komt in de weekenden thuis

Joris is nu twee jaar werkzaam in het hotel , dit heeft een leerkracht voor hem geregeld.. althans de eerste aanzet gegeven. Joris had op dat moment geen baan, kon niet meer naar school en droeg de verantwoordelijkheid voor zijn broertjes.

Joris heeft gesolliciteerd en is aangenomen bij het hotel , waar hij zijn werk met heel veel plezier doet.

Ons gezinnetje is heel blij met de vriendschap die is ontstaan met Joris en we zijn heel erg blij dat onze vrijwilligersreis dit tot stand heeft gebracht. Ons gezinnetje hoopt nog heel veel te kunnen betekenen in het leven van Joris wijgerse, op welke wijze dan ook.

Groetjes Bianca