7 mei 2023 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu 7 mei 2023 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

7 mei 2023

Door: marcel en bianca

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

07 Mei 2023 | Nederland, Eindhoven

Mei 2023 update Kenia

In Kenia kan ik zoveel schrijven met zoveel mooie woorden met alles wat we meemaken en ervaren. In Nederland is dat veel lastiger en vaak moet ik zoeken naar de juiste woorden om iets op te schrijven en het gevoel te evenaren. Voor mijn gevoel komt het zakelijker over en kan ik alleen maar mededelen wat me aangereikt wordt en daar proberen in mee te voelen.

De update : Endelijk een fijn nieuwsbericht bereikte me toen ik vanmorgen wakker werdt.

Een babymeisje is geboren bij Joris ,Aisha en Sandro.

Na 10 mnd zwangerschap.

Ja het kan. Daar kan alles en veel.

Bij de geboorte van deeerste zoon 6 jaar geleden ook na 10 mnd zwagerschap gooide ik Joris zelfs voor de voeten dat hij zich vergist had in de bevruchtings datum. ( glimlachend )Ik was onwetend in de keniaanse wereld mbt zwangerschap en bevallingen. Ze doen hier onder de lokale mensen bijna geen inleidingen om de bevalling op t we wekken. Bij de zwangerschap krijg je 1xeen echo en thats it. Geen controles hoe het met je gaat. Alles kost natuurlijk geld en dat is spaarzaam.

Kinderen zijn wel belangrijk binnen je gezin / familie. Ze kennen geen pensioen,ze ondervangen het ouder worden door het familie zorgsysteem.

Wanneer de uitgerekende datum naderd denken de artsen het start vanzelf wel een keer. Een verkeerde ligging... geen indicatie voor een keizersnedeIedere keer naar een arts om het kindje te draaien in de buik. Denk dat ze wel 3x zijn geweest. Vele malen bereikte mij een berichtje met zorgen er in, ikzelf was ook flink bezorgd aan het worden of beide het wel zouden overleven ,of hoe de bevalling zou verlopen.

Ambra ,met als 2e naam Salima ( vernoemd naar de overleden moeder van Joris Salma ) als achternaam Ndao de familienaam.

Ze zijn nog in het ziekenhuis maar we zijn gerustgesteld .

Een lieve foto werdt ons gedeeld en meer informatie zal nog wel volgen


  • 07 Mei 2023 - 20:55

    Henny Romijn:

    Hoi Bianca,

    Wat een indrukwekkend verhaal, het raakt me. Ja dit is Kenia! Ach weet je, misschien waren er gewoon 10 maanden nodig. Ambra kwam toen ze er klaar voor was. Kennelijk gezond en wel! Fijn te horen dat moeder en kind het goed maken. Hier in NL willen we alle processen tot in alle details beheersen, we grijpen meteen in zodra iets niet 100% volgens "de norm" gaat. Ik vraag me soms af of dat nou wel zo'n goed idee is. Een norm is ook maar een norm.

    ps: Ik ben onlangs nog onverwacht bij meneer Kho langsgeweest want er was een stuk vulling uit mijn kies gevallen, Hij werkte supersnel en met veel humor zoals gebruikelijk. Jammer dat je geen dienst had op dat moment, ik had je graag even gedag gezegd.

    Lieve groetjes, Henny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Eindhoven

marcel en bianca

2012 from Hassan God created black and white people not to be different but beautifull like a garden with different beautifull flowers .... Thanks Hassan for these beautifull words

Actief sinds 18 Mei 2012
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 95765

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2012 - 21 Oktober 2012

another dream

14 Oktober 2010 - 31 Oktober 2010

dream come true

Landen bezocht: