verschillende werelden, verschillende verwerkingen - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu verschillende werelden, verschillende verwerkingen - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

verschillende werelden, verschillende verwerkingen

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

03 Mei 2014 | Nederland, Eindhoven

Terwijl wij hier nog tranen laten om onze lieve kat bo die we na 17 jaar vriendschap helaas hebben moeten laten gaan, kreeg ik ook op dezelfde dag een berichtje uit Kenia.

Joris had een moeilijke week achter de rug.... zijn 1e week betaald vakantie waarin hij heel erg druk aan het werk is aan het huis.
Het nieuwe huisje dat nu steeds meer af komt....

Gedachtes kwamen in hem op als hij alleen was, Gedachtes over het oude huisje , hoe erg het binnen regende als het regentijd was,
Maar ook heel veel gedachtes over zijn moeder die hun zo vroeg heeft moeten verlaten, gedachtes dat ze geen geld en eten hadden en dat hun mama op pad ging om te zoeken naar voedsel voor de kinderen.

op dit moment mist hij zijn moeder heel erg... Zijn grootste geschenk aan haar is het zorgen voor de jongens en ze een goede toekomst te geven.
Hij weet alleen met zijn gemis even geen raad ... Hij zou heel graag willen dat zijn moeder er nog even was , voor hem, voor het gezin....

Deze berichten zetten je dan weer met beide benen op de grond doen ons beseffen dat de wereld zo anders kan zijn, zo anders kan verlopen, dat er nog steeds mensen in de wereld zijn die hulp nodig hebben, en dat wij als gezin dan zo dankbaar mogen zijn dat wij ze kunnen en mogen helpen.... dat neemt het gemis helaas niet weg,

het is fijn om ze weer te zien lachen, en berichtjes te krijgen dat ze de kracht weer vinden om de dag te beginnen

oma was een beetje ziekjes maar ze heeft gelukkig van Joris medicijnen gekregen en hopelijk sterkt ze weer snel aan, Samuel is klaar met school en helpt oma nu overdag

• 03 Mei 2014 - 09:50

JUles Nijst:

Fijn te lezen dat het huisje steeds verder afkomt, al gaat natuurlijk het trager dan gewild en als niet alles meezit, kan ik me een kleine inzinking makkelijk voorstellen.
    Iemand die begrijpt wat voor inspanning het allemaal kost en dat het maar niet ophoudt. Dan mis je een moeder die er altijd voor je is en onvoorwaardelijk van je houd en trots op je is...
    Maar ja we moeten door, tijd staat niet stil.
    Hopelijk kan Joris en zijn familie straks enorm genieten van het huis, want hoe groter de moeite, hoe groter de voldoening.

Veel geluk met het project en blijf gezond.

Beste groeten,

Jules