woensdag en donderdag - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu woensdag en donderdag - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

woensdag en donderdag

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

31 Oktober 2014 | Nederland, Eindhoven

Woensdag :
Heerlijk wat was het gezellig en wat gaat de tijd snel als het gezellig is
Joris belde en rond 17 uur was hij gesetteld voor ons bezoek. lopen was niet zo ver maar het was al laat gauw de spulletjes gepakt die nog mee moesten naar zijn kamer. Onderweg hebben marcel en ik een motorfiets genomen om tijd te besparen. Joris was zo trots op zijn kamer super gezellig. Hij wilde koken voor ons maar dat doen we morgen nu hadden we afgesproken om om 19 uur thuis te zijn. We hebben heel gezellig spelletjes gedaan,trinominos en rummicub, hij had een fles sprite gekocht voor 20 cent.

Goed nieuws morgen om 15 uur heeft hij een solicitatie gesprek in een nieuw hotel,
Het werd snel laat en om 18 uur is het al donker on 19 uur snel weer op een motorfiets terug naar Ton

Donderdag :
Vandaag zijn we naar een local hospital gegaan in Msambweni. Ellie en Ton hadden nog naalden over en die gingen we afgeven. Msambweni ligt ongeveer 45 km van Ukunda af en hier kunnen patienten ook echt opgenomen worden. De kleinere hospitals hier in de buurt hebben vaak maar 1 dokter en 1 behandelkamer.

We kregen een rondleiding door het hele ziekenhuis. We bezochten de registratie, de onderzoekkamer, en kwamen meteen uit bij de verlosafdeling. We mochten naar binnen en daar zagen we een pasgeboren baby liggen onder de warmte lamp een paar uurtjes oud. De moeder lag te herstellen en kreeg bloed bij. We kregen toestemming van de moeder om een foto te maken. Het is een jongetje. Er lag ook een andere mama in wording haar weeen af te wachten. Ze vond het fijn dat we even contact met haar hadden.

Hierna hebben we de baby afdeling, de kinderafdeling, de mannen afdeling en de vrouwen afdeling bezocht. Op de kinderafdeling liggen kinderen tot 12 jaar hierna liggen ze bij de volwassene. Er zijn 8 open kamers op de gang per afdeling. De acute opname 2 , afther chirurgie 2, orthopedische 2 , en 2 isolatie. Op de vrouwenafdeling was er 1 orthopedische en 1 voor brandwonden. Hier lag ook een vrouw die haar beide benen vreselijk verbrand had met het koken van vis,ze was gevallen. Ze lag er al 4 weken met veel pijn onderdrukt door morfine ze zal zeker nog 3 maanden daar blijven. Op de kinderafdeling was er ook een kamer voor buikklachten.

We mochten een kleine blik werpen op de operatie afdeling, ze hadden nu nog maar 1 kamer., in de andere kamer was het bed kapot, een blik in de steri ruimte en keuken , ook mochten we nog op de bloedafname kijken en van veraf zien hoe en met welke machines ze hier onderzoeken mee deden, met heel veel indrukken sloten we de rondleiding af. Respect voor wat ze doen met de zeer beperkte middelen die ze hebben

In de middag druk bezig geweest om de doos uit te laden in de container en te sorteren, marcel hielp Ton en Freddie met een nieuwe waslijn