dinsdag 4 november - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu dinsdag 4 november - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

dinsdag 4 november

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

09 November 2014 | Nederland, Eindhoven

Vandaag hadden Marcel en ik het huis voor onszelf. Ton en Ellie zijn bij de Kilimanjaro. Freddie en Monica zijn er wel. Marcel vertelde al eerder dat Monica een extra vinger heeft, vanmorgen zag ik het aan tafel. We spraken erover, voor haar zit het in de familie. Het gaat van generatie op generatie. Ze was verbaasd dat we dat in Nederland niet zien. Ze vertelde ze was hiervoor wel gepest toen ze een kind was. Aan de andere hand had ze er ook 1, maar toen ze klein was heeft haar broer die eraf gehaald. Daar zit nu een soort wratje

Marcel en ik gingen vandaag zelf op pad en besloten om bij de verkaart, Dutch dental care langs te gaan.
Veronica de tandarts herkende Marcel. Marcel heeft in 2010 de rontgen daar gemaakt maar ook in 2012 herkende ze hem. Er lag een Engelsman in de stoel en we mochten bij zijn behandeling aanwezig zijn. Hij had last van zijn verstandskies links onder en deze moest getrokken worden. We hebben heel veel gelachen met hem en Veronica deed haar werk zeer goed. De kies werd getrokken en toen ik het zag was deze zeer rot. De engelsman moest 15 euro betalen. Voor onze hulp, geruststelling en humor kregen Marcel en ik een lift naar de markt.

Op de markt kip gekocht, aardappelen, fruit en groenten. Met de matatu terug wat weer een hele ervaring was. Hij wilde 10 cent meer hebben per persoon en toen we daarmee bezig waren zette hij ons te laat eruit. Het was dat ik het zag en toen moesten we weer een stukje terug lopen. Maar goed van alles leer je hehehe en ik zei ik word heel wijs van alle lessen die ik leer.

Onderweg lopend naar het huis zaten Freddie en Monica aan de lunch onder een boom. Ze aten iets van creps met een tomatensaus met witte bonen voor 20 cent. We besloten ze gezeldschap te houden en bestelde 2 creps voor mij, de saus deelde ik met Monica. Het was heel gezellig en ik had muntjes van de shop over en gaf die aan hun 30 cent ieder. Zo had ik deze keer hun lunch betaald.

In de middag kwam Joris plotseling op visite hehehe dat was heel gezellig. Hij bracht casave chips en gefrituurde lange casave mee, ook voor Freddie en Monica. Het werd een gezellige middag. Samen sudoku doen, praten en Joris ging gras
maaien, Freddie helpen.

Later op de avond gingen we samen koken. Geb aardappelen met gekookte kip, wortelen,knoflook,tomaten,ui.
We spraken over de verschillende smaak van de kip. In mazeras a ten we een local kip van ongeveer 9 maanden oud. Nu hadden we bslist geen scharrelkip. Ik hoorde nu ook pas dat Samuel een levende kip had uitgezocht bij de buurman voor ons. Dit wist ik niet ik zag hem alleen schoongemaakt in de pan. Dat hadden ze goed verborgen gehouden voor mij. Marcel wist het wel, maar ze waren bang dat ik het niet zou eten als ik wist dat er speciaal voor mij een kip geslacht zou worden.

In de avond tijdens het koken viel de stroom uit en gelukkig kon Marcel ons helpen met 2 kleine noodverlichting. Zo werd het nog heel gezellig. We gaven de security ook nog een heerlijk maaltijd en dat gaf ons ook we goed gevoel. (18 foto's)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Eindhoven

marcel en bianca

2012 from Hassan God created black and white people not to be different but beautifull like a garden with different beautifull flowers .... Thanks Hassan for these beautifull words

Actief sinds 18 Mei 2012
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 95771

Voorgaande reizen:

10 Oktober 2012 - 21 Oktober 2012

another dream

14 Oktober 2010 - 31 Oktober 2010

dream come true

Landen bezocht: