2 dec 2021 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu 2 dec 2021 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

2 dec 2021

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

02 December 2021 | Nederland, Eindhoven

2 dec
Vanmorgen zijn we na de vlucht naar de kamer van Aisha , Joris en Sandro gereden. We klopten rond 2.30 uur aan en we kregen een plaats in hun bed en zelf verhuisde Aisha in het bed naast ons bij Sandro en Joris ging slapen op een matras in de woonkamer/ keuken.
Toen Sandro ( 5 jaar ) wakker werd wist hij meteen wie we waren ook al hadden we elkaar een hele poos niet gezien.
Joris heeft Sandro engels geleerd waardoor we goed kunnen praten met elkaar. En door veel over ons te praten is hij ons niet vergeten.

We kregen een geweldig ontbijd van eieren met paprika tomaat en uien samen met mandazi. Heerlijk om weer keniaans te eten. Thee erbij met chai kruiden. Ontzettend zorgzaam.
We waren alweer op tijd wakker maar moesten wachten om naar ons appartement te gaan. Dan maar naar het toilet op de keniaanse manier. Het went eigenlijk weer heel erg snel.

Het appartement is ontzettend mooi en de zus van Aisha doet de schoonmaak. Helaas kreeg marcel wel een flinke elektroschok toen hij wilde douchen. Veel geluk gehad en ontzettend geschrokken hebben we dit gemeld en werd het direct gerepareerd. Toch niet goed genoeg want toen ik in de avond een schakelaar bij de koelkast omzette voor wat warmer water om te douchen kreeg ik een schok van de koelkast.
Ik heb direct de schakelaar weer omgezet en alles gecontroleerd. We weten nu de oorzaak. Douchen gewoon met koud water.

Vandaag hebben we ook goede gesprekken gehad met Joris en Sabina over de bedoeling van de sponsoring. Proberen om zo onafhankelijk mogelijk te worden.
Dit is Joris al aardig gelukt sinds 8 jaar geleden. Daar zijn we ontzettend trots op.
Aisha gaat iedere dag naar hun eigen second hand winkeltje met veel plezier. Joris heeft een 2e handse tuktuk gekocht en opgeknapt en krijgt hier iedere dag een kleine verdienste van.

Sabrina hebben we een klein beetje moeten aansporen om wat meer actie te gaan ondernemen. Zelf wat meer ideeën te gaan ontwikkelen om te werken aan haarzelf. Daar is onze sponsering voor bedoelt. Het praat face to face een stuk makkelijker dan via whats app en korte gesprekken. De boodschap is aangekomen en begrepen.

We zijn nog even naar het strand gewandeld en hebben een lekkere cocos noot gedronken. Op het strand gezeten en genoten van de rust en het samenzijn.
Leuke plannen gemaakt voor de komende dagen.
Zo fijn om hier weer te zijn
Genieten.......