8 dec 2021 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu 8 dec 2021 - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

8 dec 2021

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

09 December 2021 | Nederland, Eindhoven

8 dec
Vandaag hebben we een relaxed ochtend gehad en heb ik even in mijn boek kunnen lezen. Soms vergeet je gewoon dat het tijdsverschil met Nederland 2 uur is. Als wij allang op zijn is Nederland nog aant slapen.

Pas wat later in de middag kwam Joris ons ophalen met de tuctuc en zijn we richting strand gereden. Er zijn zoveel plaatsen waar je het strand op kunt gaan en kunt neerstrijken voor een drankje. Vele plaatsen komen ons inmiddels bekend voor. Waar we vanmiddag zijn geweest hadden Marcel en ik het toevallig in de ochtend over gehad.

Met josphat schrijf ik iedere dag. Hij vind het erg jammer dat hij rolstoel gebonden is en al deze dingen niet met ons kan doen. Josphat is nog steeds wachtend tot vrijdag dat we naar Mazeras vertrekken. Dan zullen we daar 4 dagen verblijven.

We hebben gesproken met een Poolse vrouwelijke eigenaar van de Kitemotion school. Laten we aub het toerisme ook buiten Europa weer terug komen. Niet alles binnen Europa houden. Hier hebben ze toerisme nodig. De locals bij het strand leven van het toerisme. De overheid maakt het lastig, maar het is mogelijk.

Temperaturen worden dagelijk gecheckt. Als ik boodschappen doe bij Navers ben ik verplicht voor de temperatuur check. Daar staan zelfs politieagenten bij.
Iedere dag als Sandro ( 5 jaar ) naar school gaat wordt een temperatuur check gegaan. Mondmaskers dragen deze kinderen direct op het het schoolplein en gaan pas af bij het verlaten van het plein. Dit over het toerisme. We gunnen iedere local zijn / haar inkomsten. Er zijn toeristen. We zien ze zelf hier.

Op het strand besloten we dat we graag mandazi wilde eten en Joris zou vlees roosteren. Aisha wilde graag alles maken. Zo voortreffelijk. Zelfs nog gekookte aardappelen in een saus erbij. Ook een klein beetje saus was er bij het vlees gedaan. Aisha kan zo kooklessen geven / en of samen een restaurant/ take away beginnen.

Wat een kwaliteiten. BBQ binnen wie kan dat bedenken. Zo rustig lekker samen kokerellen. Laten we 14 dagen genieten. Iedereen even uit hun doen , enjoy life , iedere dag een feestje en daarna weer terug in het ritme. Wat leven we snel in Nederland. Laten we genieten en het leven niet aan ons voorbij laten gaan. Zo intens als we hier beleven laten we dat nog even vasthouden.