Plannen worden een beetje werkelijkheid - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu Plannen worden een beetje werkelijkheid - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

Plannen worden een beetje werkelijkheid

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

15 December 2012 | Nederland, Eindhoven

Plannen worden een beetje werkelijkheid

Gisteren zijn Marcel en ik naar Breda gereden om kennis te maken met Michiel.

Michiel heeft een eigen stichting wwwback2africa.nl.

Michiel is architect en ontwerpt huizen, in Kenia heeft hij kennis met aannemers die de huizen bouwen. De stichting is een non – profit stichting dit betekent dat de mensen die Michiel in willen schakelen als stichting wel zelf voor het bedrag moeten zorgen.

Een klein percentage is dan voor de stichting voor het werk dat ze verrichten. Michiel zorgt op dat moment dan voor het ontwerp, draagt zorg dat de bouw wordt uitgevoerd en de nazorg dat het uiteindelijke project ook goed wordt afgeleverd

Na een zeer gastvrij ontvangst hebben we een aantal uurtjes met Michiel gesproken, ik had al de foto;s die Joris mij had gestuurd door gestuurd naar Michiel samen met alle informatie over het gezin Mangale. Hier kon Michiel zijn informatie goed uithalen die er nodig is voor onze plannen.

De plannen krijgen een beetje vorm, Het huisje opknappen gaat niet lukken, de staat van het huisje is te slecht daarvoor.

We hebben nu in overleg met Michiel besloten om het huisje te vervangen beetje bij beetje.

Het huisje is gebouwd in een L vorm. We willen nu het huisje gaan vervangen en dat kan op 2 manieren. WE kunnen eerst een nieuw stukje huisje bouwen tegen het oude huisje en dan een stukje oude huisje afbreken, op deze manier komt het nieuwe huisje gespiegeld te staan ten op zichten van het oude huisje., of we breken eerst een stuk huisje af en zetten er iets nieuws voor in de plaats.

We gaan dit alles in 2 fases doen , we willen het budget zo klein mogelijk houden en er zoveel mogelijk uit zien te krijgen. We hebben afgesproken om nu voor 3000 euro de 1e fase te gaan doen,

Michiel gaat in de maand Juli naar Kenia en vliegt daar dan voor een ander project heen, Besloten is om dan ook te starten met de 1e fase van onze bouw om zo geen kosten te maken om Michiel in Kenia te krijgen.

Michiel heeft contact met een aannemer aan de kust en samen met deze aannemer is Michiel al huizen aan het bouwen. We willen deze aannemer ook inzetten bij de bouw van het huisje van Joris, ook wordt er iemand ingezet die toezicht houd op de bouw om zo een goede constructie te krijgen. Michiel kent de wegen en weet hoe hij moet handelen, dat is voor ons heel erg fijn.

De bouw wordt goed in de gaten gehouden en via mail houden wij contact met mensen en krijgen wij inzicht in alle uren en hoe de bouw verloopt, er wordt een bouwplan opgesteld om zo precies te weten wanneer er iets gebouwd wordt , Graag willen in december klaar zijn met de 1e fase van de bouw. Hierna gaan we verder bekijken wanneer we de 2e fase gaan starten.

Het huisje en de grond is van eigen bezit dit is heel fijn want anders hadden we niets kunnen doen.

Onze Joris krijgt na afloop de verantwoordelijkheid van het huisje zodat we zeker weten dat het in zijn handen blijft, dit kunnen we in een contract op laten stellen.

Michiel gaat op dit moment een ontwerp maken en gaat contact leggen met onze Joris om alles goed door te spreken, er wordt niets gedaan zonder toestemming van Joris.

Verder gaan we een plan van aanpak maken zodat er in de zomer begonnen kan worden met de bouw

Wij zijn heel erg dankbaar voor het contact met Michiel dat door een vriendin en vriend van ons is ontstaan. Ook vinden wij het super fijn dat Michiel ons project in zijn stichting wil opnemen

Nu hopen we op financiële steun van vele mensen om zo de plannen meer werkelijkheid te geven

863392660
tnv Marcel en Bianca Wijgerse
ovv huisje opknappen Joris
Thanks en we houden jullie op de hoogte
xxx