16, 17, 18 juni margraten, - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu 16, 17, 18 juni margraten, - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

16, 17, 18 juni margraten,

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

16 Juni 2015 | Nederland, Eindhoven

dinsdag 16 juni
Vandaag ging ik werken en was het weer Marcel Joris dag. Ik had een lijstje voor Marcel klaar gelegd met wat kleine dingen om te doen.

Joris start de dag altijd wat langzamer op met zijn ontbijt. Eerst een kopje zwarte thee met suiker en na ongeveer een uurtje een stevig ontbijt met eieren , ui, en tomaat. Hierna gingen ze op pad naar de action op de fiets om te kijken naar een bagageweger. Vanuit de action door naar de hema in het winkelcentrum om een externe oplader te kopen. Ik wilde er zelf graag 1 hebben en we hebben er ook 1 aangeschaft voor Joris …
Heel erg trots was hij op zijn spulletjes.
In de avond ging iedereen sporten en zelfs Joris kan het sporten niet meer missen.

Op mijn werk had ik Dhr Nijst in de stoel en die vertelde dat hij nog een laptop had voor Joris, afgesproken dat we vrijdag ochtend bij hem langs gaan om de laptop te bekijken, Na het werk ben ik boodschappen gaan doen en helaas niet gaan sporten, Ik had het een beetje te druk met de voorbereidingen voor de rest van de week. Ik ben thuis de was gaan doen en ben gaan koken voor de volgende dag , ook heb ik de kip gebraden die ik al uit de diepvries had gehaald , hierna lekker in de douche geweest en met z’n alle nog eventjes tv gekeken met wat lekkers erbij

woensdag 17 juni
Vandaag zijn Joris en ik bij Lucie en Wim geweest. Lucie en Wim waren heel enthousiast om Joris te zien, er was veel te vertellen en veel te vragen.

Lucie en Wim kennen veel kenianen uit het hotel die Joris ook kent en zo hadden ze veel aanknopingspunten. Na een kopje koffie en een stukje gebak gingen we samen met Lucie op weg naar Margraten het officiële kerkhof van de gesneuvelde Amerikanen tijdens de WO 1940-1945.

Het was heel indrukwekkend om te zien, Heel vredig en goed onderhouden . Links en rechts bij binnenkomst een muur met een mooie tekst erop en alle namen van de Amerikanen die er liggen, ertussen een mooie vijver en op de kop van de vijver een mooi beeld met erachter een grote pilaar met ook weer een mooie tekst erop. Verder door een soort van kapel met binnen de vlaggen en een paar bidbankjes, en kaarsen aan. Hier voelde ik veel respect eigenlijk over de gehele begraafplaats is de aanwezigheid voelbaar, maar ook de vrede en de eerlijkheid dat ze voor onze vrijheid gevochten hebben en hun leven hebben gegeven.

Hierna doorgelopen en alle kruisen gezien zo mooi opgesteld in een mooie boog, het maakte niet uit of je het van de voorkant bekeek of vanaf de zijkant, ieder aanzicht was indrukwekkend, we zijn er langs af gelopen helemaal tiot het eind waar op 18 mei de herdenking wordt gehouden en waar de kransen worden gelegd. Dit was voor mij een goede indruk om aan Joris mee te geven over Nederland

Hierna zijn we doorgereden naar Valkenburg en hebben we even door het centrum gewandeld en mooie fotos gemaakt. Valkenburg is zeer toeristische en elke dag erg druk, een mooie rivier stroomt door het centrum, en Valkenburg is bekend om zijn wielrenners tochten die over de bekende bergen gaan, Ook hebben we een ruïne gezien.

Hierna terug naar Wim die thuis op ons bleef wachten. Wim kan niet zo goed engels spreken, en wilde graag zijn werk doen op het voetbalveld. Lucie stond erop dat we nog chinees mee bleven eten, het was niet mogelijk om meteen naar huis te rijden. Na een overheerlijke maaltijd en nog een paar selfie gingen we uiteindelijk om 20 uur op pad naar huis, moe en voldaan van een mooie dag

Donderdag 18 juni
Vandaag is Joris weer met kim op pad gegaan en deze keer gingen ze naar Goes een bezoekje brengen aan de kapsalon van sheila en kleding shoppen in de outlet.

Joris ging eerst in de kapperstoel en zijn haar en baard werden weer bijgewerkt,, hierna gingen ze met hun drieen shoppen en Joris werd weer veel gefotografeerd in de gepaste kleding en vol trots dat ze weer kleding hadden gevonden voor een lage prijs, 2 broeken en 2 t- shirts ,
daarna lunchen in de kapsalon samen met de moeder van sheila en daarna weer terug naar Eindhoven om mij op te halen en naar de primark te gaan.

Joris had nl wat geld gekregen van vrienden en hiermee wilde hij graag een aantal kleding kopen voor de broertjes , voor Janet een haarband en voor oma slippers. Met een aantal mooie inkopen en inpakpapier op weg terug nar huis, Kim ging flink aan de inpak en alles klaar leggen, een 2e koffer werd alvast geregeld voor Joris.

Na het avond eten gingen we sporten met Kim, Wendy, Auke , ik, en Joris. Joris had na het sporten nog voldoende energie om de lavendel te snoeien, en de grote boom kaal te maken, samen met Joris heb ik alles opgeruimd , Ben benieuwd hoe goed de boom het nu gaat doen, soms zijn we te voorzichtig met snoeien, maar in Kenia doen ze heel veel met de natuur en planten en groenten verbouwen . Joris heeft niet zo heel veel last van de kou, door veel te bewegen en te sporten blijft zijn lichaam warm,