oudjaarsdag - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu oudjaarsdag - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van marcel en bianca wijgerse - WaarBenJij.nu

oudjaarsdag

Blijf op de hoogte en volg marcel en bianca

03 Januari 2016 | Nederland, Eindhoven

Oudjaarsdag

In de ochtend hebben we rustig aan gedaan. Het was weer even wennen aan alle geluiden in het huis. Joris heeft een hele mooie douche gebouwd in het huis wat heel fijn is om even op te frissen. Marcel en ik hadden een douche genomen en opgefrist worden we verrast met een heerlijk ontbijd van gebakken eieren,brood en chipati.

Na een goede maaltijd nam Joris ons mee naar de woeste rivier van Mazeras. De rivier zelf was niet wild nee de weg erheen was een groot avontuur. Simon, Emanuel en een buurjongen gingen ook mee. Bij de rivier aangekomen was het maar goed dat we zoveel gidsen bij ons hadden, we moesten nl een flinke avntuurlijke afdaling maken over vele stenen en rotsen. Joris was een super guide en vertelde ons iedere keer op welke steen we moesten stappen, maar houvast van 2 gidsen hadden we zeker nodig. Als iemand van ons een slidding zou maken zouden we een hele lelijke val maken ver de diepte in. Emanuel en Joris lopen dan ook goed tussen Marcel en mij in om ons goed te begeleiden en te helpen. Het was een flinke afdaling die iedere dag door de geiten gemaakt wordt om hier te drinken. Het uitzicht was ontzettend mooi.

De afdaling duurde zeker wel een half uur, en eenmaal beneden was het onvoorstelbaar mooi. Een grote lange rivier met vele rotsblokken. Vroeger stond deze rivier dieper onder water, maar in de loop der jaren is het water verdampt maar niet aangevuld door de regen.
We maakte een mooie wandeling langs de rivier en we besloten door het water een oversteek te maken. We konden lopen van steen naar steen, maar sommige stenen lagen nog net onder water en we moesten oppassen om niet uit te glijden door de glibberige stenen die ertussen liggen. Helaas maakte Marcel een sierlijke beweging en belande hij in het water. Gelukkig niet bezeerd maar wel met een telefoon op zak, die het tot nu toe niet meer doet.

Marcel was de enige met een telefoon waar we op dat moment al een aantal mooie fotos en filmpjes hadden gemaakt. Deze houden jullie nog tegoed, want we gaan zeker terug.

Aan de overkant gingen Marcel en ik in de schaduw zitten en de jongens gingen proberen een vis te vangen. Ze hadden heel veel plezier maar geen vis, naar verloop van tijd ging ik ook afkoeling zoeken in het water. Ik had mijn waterschoenen aan en ging met mijn afrikaanse broek het water in. Het water was warm en lekker. Uiteindelijk had Joris 2 kleine visjes gevangen. Door de warmte van het water zaten de vissen heel diep verstopt voor verkoeling.

We liepen nog een aardig eind langs de rivier en namen een makkelijkere weg naar boven. Toch ondanks de warmte en de hoogte was de weg zwaar, we hadden ook te weinig water bij ons. Eenmaal boven hebben we bij de 1e shop wat drinken gekocht om ons vocht aan te vullen.

Terug in het huisje gingen we even liggen om ons lichaam wat rust te geven van de inspanning, de vele zon en het vocht tekort.
In de middag speelde we spelletjes skibo en later bracht Marcel samen met Joris kleding maar Josphat voor zijn 4 kleine jongens.
Rond 20 uur werd er een heerlijke maaltijd bereid met rijst, en een saus van kip, aardappel en heel veel koriander.

Janet ariveerde samen met Victoria. Helaas is het te lang geleden en herkent Victoria ons niet meer. Ze was erg verlegen en vond het heel raar om ons te zien.

Na de maaltijd zijn we buiten gaan zitten samen met Janet en Emanuel. De oma's gingen slapen en de rest ging tot de volgende ochtend naar de kerk om daar nieuwjaar te vieren. Joris had muziek op de laptop en hij en Emanuel gingen dansen. Zo hebben we heel veel plezier gehad tot nieuwjaar. We hadden ook een hele mooie sterrenhemel.

Vanuit kenia mensen wij iedereen die ons volgt, steunt en betrokken is bij ons project een gezond, gezegend and Happy
New Year